کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

درخواست چین از آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به تایوان

هی یافئی معاون وزیرامورخارجه چین در گفت گو با رسانه های داخلی از آمریکا درخواست کرد تا فروش تسلیحات نظامی به تایوان را فورا متوقف کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شینهوا، وی در این گفتگو تاکید کرد این اقدامات سبب نگرانی های چین خواهد شد و همین امر در همکاری های دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.
معاون وزیرامورخارجه چین تصریح کرد که این اطلاعات توسط دستگاه امنیتی بدست آمده است . چندی پیش نیز سخنگوی وزات دفاع چین نیز نسبت به فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان هشدار داده بود.

معاون وزیرامورخارجه چین همچنین تاکید کرد که به دنبال فروش تسلیحات دولت آمریکا توسط شرکتهای لاکهید و ریتون به تایوان این کشور نمایندگانی را به ایالات متحده اعزام خواهد کرد تا توضیحات این کشور را در این باره دریافت کند.

طبق این گزارش آمریکا از سال 2008 و طبق توافق جرج بوش رئیس جمهور سابق این کشور اقدام به فروش تسلیحات نظامی همچنین سیستم ضد موشک پاتریوت توسط این دو شرکت کرده بود و در آن زمان نیز مقامات چینی نسبت به این تصمیم آمریکا بارها هشدار داده بودند.

با این حال معاون وزیرامورخارجه چین ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده به آنچه بین این دو کشور رد وبدل شده و در مورد آن صحبت شده احترام بگذارند و به توافقات و همکاری های دوجانبه ادامه دهند که این روش به منظور توسعه روابط در زمینه های گوناگون خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر