کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

«مجلس درباره چهارمین قربانی کهریزک غفلت کرد»

عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حوادث کهریزک گفت: کمیته ویژه مجلس درباره اعلام نام رامین آقازاده ‌قهرمانی، چهارمین قربانی بازداشتگاه کهریزک که بر اثر جراحات ناشی از ضرب و شتم در این بازداشتگاه کشته شد، غفلت کرده است.

‌گزارش کمیته ویژه مجلس که چندی پیش در صحن علنی خوانده شد، کشته شدن سه نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به نام‌های محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی را به دلیل ضرب و جرح در این بازداشتگاه تایید کرد.

پیش از ارائه گزارش مجلس، در گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز از این سه نفر به عنوان تنها کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده شده بود.

عبدالحسین روح‌الامینی درباره این‌که چگونه از کشته‌شدن رامین آقازاده خبردار شده است، گفت: پرونده این فرد نیز همچون سه نفر دیگر که در جریان حوادث کهریزک کشته شدند، در سازمان قضایی نیروهای مسلح باز است و صرفا به دلیل این‌که این فرد مشهور نبوده، اعضای کمیته ویژه نسبت به آن غفلت کرده‌اند.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت اسلامی همچنین خاطرنشان کرد که در جریان دادگاه و پیگیری پرونده فرزند خود، متوجه پرونده رامین آقازاده ‌قهمرمانی شده که پس از خروج از زندان بر اثر ضربه مغزی فوت کرده است.

پرویز سروری، رییس کمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث بعد ازانتخابات نیز تایید کرده که به احتمال زیاد مرگ رامین آقازاده براثر عوارض ناشی از حضور در بازداشتگاه کهریزک بوده است.

وی تاکید کرده که پیگیری این موضوع را برای دفاع از حق وی، وظیفه خود می‌دانیم.

سروری خاطرنشان کرده است: ماموریت کمیته ویژه مجلس فقط رسیدگی به مسائل داخل بازداشتگاه کهریزک وکسانی که در داخل بازداشتگاه کشته شدند بود، در حالی که رامین آقازاده قهرمانی پس از آزادی از کهریزک فوت کرده است.

از سوی دیگر فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات اظهارات عبدالحسین روح‌الامینی را رد کرده و گفته که تا این لحظه تعداد مقتولان بازداشتگاه کهریزک فقط سه نفر هستند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس خاطرنشان کرد: ما فقط دسترسی به اطلاعات کلی داریم نه اطلاعات جزئی و با توجه به حساسیت این موضوع، باید اصل ماجرا را از مسوولان سازمان قضایی نیروهای مسلح دریافت کنید.

گفتنی است روز 18 تیر امسال و در جریان اعتراض‌های خیابانی به نتایج و حوادث پس از انتخابات، صدها نفر از جوانان و دانشجویان معترض دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند.

درپی افشای خشونت‌های صورت گرفته با بازداشت‌شدگان کهریزک که منجر به کشته‌شدن چند نفر از این زندانیان شد، آیت‌الله خامنه‌ای دستور تعطیلی این بازداشتگاه را صادر کرد.

درپی آن تعدادی از نمایندگان مجلس به دستور علی لاریجانی، بررسی حوادث بازداشتگاه‌ها و وضعیت بازداشت‌شدگان را در کمیته‌ای آغاز کردند. گزارش این کمیته چندی پیش در صحن علنی مجلس خوانده شد که براساس آن سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران از متهمان اصلی این پرونده معرفی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر