کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

«کتاب‌های درسی دختران و پسران تفکیک نمی‌شود»

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، نوع آموزش‌ها با توجه به سن و جنس آن‌ها متفاوت است؛ کتاب‌های درسی دختران و پسران یکی است و هیچ تغییری در تالیف آن‌ها بوجود نخواهد آمد.
حاجی بابایی گفت: با ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش، کتاب‌های درسی نیز تغییر خواهند کرد اما این تغییرات به این معنا نیست که این کتاب‌ها بر اساس جنسیت دختر و پسر جدا خواهد شد بلکه یادگیری از حالت سنتی حفظ کردن به روش گرایش دانش‌آموزان به تفکر و نو‌آوری تغییر خواهد کرد.
وی تاکید کرد: باید مشخص شود شایعه تفکیک کتاب‌های درسی از کجا آمده، چه کسی آن‌را گفته است و چه کسانی آن‌را تحلیل کرده‌اند؛ گاهی با پی‌گیری متوجه می‌شوم خبری که از آموزش و پرورش بیان می‌شود و مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان مختلف قرار می‌گیرد و مطبوعات نیز آن‌را درج می‌کنند، از اساس ریشه ندارد و کذب است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا با دستور کار قرارگرفتن تغییر مقاطع تحصیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای این طرح به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز نیاز دارد یا خیر گفت: با توجه به این‌که رییس شورای عالی آموزش و پرورش رییس‌جمهور است اگر قرار است لایحه‌ای با این موضوع به مجلس فرستاده شود یا نامه‌ای نوشته شود دولت باید این کار را بکند و از مسئولیت‌های وزیر آموزش و پرورش نیست.
وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدوارم کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی با اجرای این طرح موافق باشند.
وی در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان که تغییر سریع مقاطع تحصیلی را به ضرر آموزش و پرورش می‌دانند گفت: برخی کارها در آموزش و پرورش نیاز به سرعت دارد و اگر ما نتوانیم به سرعت تصمیم بگیریم، ابتدای مهر در سال آینده، نمی‌توانیم کاری کنیم؛ اگراجرای این طرح به بعد از مهر موکول شود من دو سال بعد از وزارتم هم نمی‌توانم کاری را در آموزش و پرورش انجام بدهم.
حاجی بابایی در بخش دیگری از این مصاحبه به ویژگی‌های مدارس در حال احداث اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که امروز با مسئولان سازمان نوسازی مدارس داشتیم مقرر شد7500 مدرسه در حال ساخت به سالن‌های ورزشی (در مدارس بزرگ)، نمازخانه، کتابخانه و تجهیزات لازم مجهز شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر