کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

«همشهری ماه» آمد؛ «ملت در صف عدالت»

گروه مجلات همشهری در ادامه تحولات در نشریات خود، نشریه «همشهری ماه» را در قالبی جدید و با محتوایی متفاوت منتشر کرد.

شماره 35 «همشهری ماه» که با طرح جلدی نوین چاپ شده است، عنوان اصلی خود را «ملت در صف عدالت؛ درآمدهای هدفمندکردن یارانه‌ها چگونه توزیع خواهد شد؟» انتخاب کرده است.

«همشهری ماه» میزگردی اقتصادی با حضور الیاس نادران (نماینده مجلس)، فرزین (سخنگوی کمیسیون طرح تحول اقتصادی دولت) و آل‌اسحاق (رئیس اتاق بازرگانی) انجام داده که این سه چهره‌ی اقتصادی بعنوان نمایندگان مردم، دولت و بخش خصوصی به بررسی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخته‌اند و در مورد این سئوال بحث می‌کنند:« دولت، پول بی‌نظارت می‌خواهد؟»

این مجله که در قطع جدیدی نیز چاپ شده است، مطلبی به «تبارشناسی ورزش ایران، پس از انقلاب» با عنوان «شیفتگان خدمت یا تشنگان شهرت؟» منتشر کرده است که در آن افرادی چون مهرعلیزاده، علی‌آبادی، واعظ آشتیانی و کاشانی را مورد بحث و بررسی قرار داده و گفت‌وگویی کوتاه نیز با محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال انجام داده است.

دیگر عنوان جذاب این نشریه، گفت‌وگو با علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با موضوع مذاکرات ایران و آمریکا است که وی تصریح نموده که «دریزگی رابطه با آمریکا را نمی‌خواهیم».

یکی دیگر از پرونده‌های جذاب این شماره نیز «بزرگ ناآرام» است که به بررسی طبقه متوسط جامعه ایران پرداخته و به این سئوال پاسخ می‌دهد که «طبقه متوسط در ایران چه می‌کند؟»

کیفیت و دلیل بومی‌سازی علوم انسانی نیز پرونده‌ای دیگر در «همشهری ماه» به خود اختصاص داد که به عقیده این نشریه، بومی‌سازی علوم انسانی «آرمان دهه چهارم» انقلاب اسلامی است.

«ماه پرتلاطم در سال آرام» که به واکاوی جنگ فدرت در همه اتفاق‌هایی که در این ماه در جهان افتاد اختصاص دارد، و «سلام بر ژنو» که به پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مربوط است نیز از دیگر عناوین جالب این نشریه است.

سردبیر این نشریه در اولین نوشته خود با بیان اینکه «فصلی نو در همشهری ماه رسیده است»، ژانر محوری «همشهری ماه» را گزارش تحلیلی عنوان می‌کند و می‌افزاید:« تلاش می‌کنیم در گزارشگری بی‌غرض باشیم و موضعی هم اگر داشتیم آن رشفاف بیان نمائیم. بر خود فرض کرده‌ایم که در روند تصمیم‌گیری و اداره امور، کمک‌رسان تصمیم‌گیران و مجریان باشیم و بسط عقلانیت در همه حوزه‌ها را محور کار خود قرار دهیم.»

بابایی در پایان تاکید می‌کند که «تغییرات مدنظر» تیم جدید این نشریه هنوز کامل نشده است اما قصد آنان توزیع به موقع نشریه است که به همین دلیل، توزیع به موقع را بر اتمام تغییرات ترجیح داده‌اند.

«همشهری ماه» کاری از گروه مجلات همشهری است که پانزدهم هر ماه با قیمت 1500 تومان در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه می‌شود.

گروه مجلات همشهری، ناشر مجلات «جوان»، «خانواده»، «دیپلماتیک»، «سرنخ» (حوادث و شگفتی‌ها)، «خردنامه» (اندیشه)، «کتاب داستان همشهری» و «ویژه‌نامه‌های سرزمین من»(گردشگری و ایران‌شناسی)، «دانش و فن‌آوری»، «پایداری»(دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت)، «تماشاگر»(ورزشی)، «آیه»(قرآنی) و «بیست و چهار»(سینما و تلویزیون) است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.hamshahrimags.com مراجع فرمائید و یا با روابط عمومی این گروه با شماره تلفن 84321831(021) تماس حاصل فرمائید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر