کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

جمع آوری سرنخ‌های جدید از ترور استاد فيزيك

وزير‌كشور از كشف سرنخ‌هاي جديد از ترور استاد دانشگاه تهران خبر‌داد.

مصطفي محمد نجار در حاشيه گردهمائي مديران كل وزارت كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به ايلنا در خصوص آخرين پيگيري‌ها از وضعيت پرونده ترور استاد دانشگاه تهران گفت: به لطف خدا به سرنخ‌هاي خوبي رسيديم و در حال بررسي زواياي پنهان اين موضوع هستيم كه در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وي در مورد نتايج جلسه گردهمايي مديران كل وزارت كشور گفت : اين جلسه با حضور بيش از 30 نفر از مديران برگزار شد كه يكي از مسائل مطرح شده همكاري و هماهنگي بيشتر بين مديران براي ارائه خدمات بهتر در سطح كشور بود. همچنين در مورد تعامل بيشتر با استانداران و فرمانداران بخش‌هاي مختلف با هدف تعامل در كارهاي في مابين معاونت‌ها و مديريت‌هاي مربوطه بحث و تبادل‌نظر شد.
وزير‌كشور همچنين از بحث پيرامون آمادگي بيشتر براي اجراي برنامه‌هاي ستاد دهه فجر خبر داد و گفت: آقاي افشار را به ‌عنوان مسوول اين كار منصوب كرديم كه اين برنامه‌ در دهه فجر عملياتي شود.
نجار ادامه داد: مساله ديگر اقدام اساسي و تحول جديدي است كه در وزارت كشور اتفاق افتاده است و آن شروع طرح تحرك است كه اين طرح مخفف كلمات تحول و حركت راهبردي در وزارت كشور است.
وي خاطرنشان كرد: در اين طرح اهدافي كه در وزارت كشور براساس وظايف قانوني بايد دنبال كنيم را بر مبناي اسناد بالادستي ، سند چشم انداز 20 ساله ،برنامه‌هاي پنج ساله و برنامه دولت خدمتگزار تبديل به هدف كرديم و 30 هدف كلان در وزارت كشور را در 12 حوزه تعريف كرديم كه اين اهداف در لايه‌بندي بعدي حدود 200 هدف جزيي و ريز شده است كه تقريبا شامل 16 برنامه اجرايي است.

وزير‌كشور خاطرنشان كرد: براساس اين طرح مديران و پرسنل وزارت كشور به وسيله اهداف و شاخص‌هاي تعريف شده و برنامه‌ريزي كه وجود دارد به هم مرتبط مي‌شوند تا بتوانند به شكل ارگانيك و هماهنگ تمام اهداف وزارت كشور را در استانداري‌ها پيش ببرند.

نجار با بيان اينكه لايه اول اين طرح در وزارت كشور است، گفت: شروع اين كار از امروز انجام مي‌شود كه مناسبت ايام‌الله دهه فجر آن را اعلام كرديم و در مرحله بعد در سطح استانداري‌ها تحرك انجام خواهد شد كه اين يك هماهنگي ارگانيك و سازمان يافته‌اي است كه در سطح كل وزارت كشور با اهداف عملياتي مشخص دنبال خواهد شد.

وزير‌كشور با بيان اينكه اين اهداف را از دو طرف پشتيباني مي‌كنيم ،گفت: ‌از يك سو از طرف اتاق‌هاي فكري كه بنده در مجلس شوراي اسلامي وعده آن را داده بودم اين پشتيباني صورت مي‌گيرد كه اين اتاق فكر در مركز تحقيقات وزارت كشور شكل مي‌گيرد و به اتفاق مسوولين همين فرآيندها مورد بررسي قرار مي‌گيرد ،از سوي ديگر توسط خبرگان و كساني كه درگير اين پرونده هستند اين مسائل پشتيباني مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه پروژه‌هاي وسيعي در حوزه اين اهداف تعريف شده است، گفت: اميدواريم با اين حركت راهبردي و اساسي كه در وزارت كشور شروع شده است بتوانيم خدمات بهتري به ملت ايران ارائه كنيم.

وزير‌كشور در پاسخ به سوالي در خصوص طرح افزايش 20 نمايند مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس اصل 64 قانون اساسي هر 10 سال يكبار بايستي 20 نماينده به سقف نمايندگان مجلس اضافه شود كه انشاءالله با اين كار جديد حداكثر تا 310 نماينده مجلس را افزايش خواهيم داد كه لايحه آن تهيه شده و به دولت خواهد رفت و انشاءالله پس از آن نيز به مجلس مي‌رود.

وي ادامه داد: كاري كه انجام شد براساس عوامل انساني و مسائل جغرافيايي و سياسي كشور و درخواست نمايندگان و كار كارشناسي كه در استانداري‌ها انجام شده است كه روي اين كار مطالعات سنگيني را انجام داده‌ايم به زودي به دولت ارائه مي‌شود و جزييات طرح نيز مشخص خواهد شد.

نجار در مورد اهداف سفر خود به دوحه و اينكه آيا اين سفر در راستاي طرح امنيتي با اين كشور است، گفت: با كشورهاي حاشيه خليج فارس براي ايجاد امنيت دست جمعي كارهاي امنيتي را دنبال مي‌كنيم كه يكي از اين كشورها قطر است كه براي امضاي موافقتنامه امنيتي به اين كشور مي‌روم ، البته در كنار آن كارهاي ديگري نيز را دنبال خواهيم كرد.

وزير‌كشور ادامه داد: از جمله مباحث ديگر كه در اين سفر بحث توسعه فعاليت اقتصادي بين برخي استان‌هي كشورا با كشور قطر علي الخصوص استان‌هاي حاشيه خليج فارس مثل بوشهر، ‌خوزستان و هرمزگان است كه حجم تعاملات و فعاليت‌هاي زيادي را با كشور قطر دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر