کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

برگزاری آخرین دادگاه بازداشت‌شدگان روز عاشورا

آخرين جلسه رسيدگي به اتهامات پنج نفر از بازداشت شدگان آشوب هاي روز عاشورا صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور وكلاي متهمان و نماينده مدعي العموم برگزار شد.

به گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران،‌ در اين جلسه نماينده دادستان با قرائت كيفرخواست، خواستار مجازات متهم رديف سوم اين پرونده به اتهام محاربه از طريق هواداري، ارتباط و تلاش موثر براي گروهك منافقين، اجتماع و تباني عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام به نفع گروهك منافقين از طريق تهيه و ارسال عكس و فيلم براي آن گروهك شد.

پس از اظهارات نماينده دادستان،‌ متهم رديف سوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بعد از آنكه فرزندش به منافقين پيوسته،‌ گروهك ياد شده به همين بهانه از طريق يكي از سرپل هاي ارتباطي خود با وي ارتباط برقرار كرده است.

وي همچنين افزود: گروهك نفاق در جريان سفر نامبرده به قرارگاه اشرف در عراق،‌ نشاني ايميلي را با نام مستعار در اختيار وي قرار داده بودند تا اخبار و گزارش هاي خود را از اين طريق در اختيار گروهك ياد شده قرار دهد.

متهم اضافه كرد كه در اين مدت به توصيه عوامل گروهك ياد شده علاوه بر حضور در تجمعات غير قانوني مختلف از جمله آشوب هاي روز عاشورا،‌ نسبت به مخابره مطالب خبري براي منافقين از طريق تلفن و ايميل اقدام كرده است.

وي همچنين اظهار داشت: گزارش هاي ديگري نيز از حوادث روزهاي 18 تير، 13 آبان ، 16 آذر و نيز مراسم هاي مختلف در بهشت زهرا تهيه و در اختيار عوامل منافقين قرار داده است.

در ادامه اين جلسه ،‌ نماينده مدعي العموم كيفرخواست عليه متهم رديف چهارم اين پرونده را به اتهام محاربه از طريق هواداري و ارتباط و تلاش موثر براي گروهك منافقين،‌ فعاليت تبليغي عليه نظام و اجتماع و تباني عليه امنيت كشور از طريق تهيه اخبار و اطلاعات و ارسال آن براي منافقين قرائت كرد.

متهم ياد شده نيز كه 2 برادر وي پيشتر به اتهام عضويت در گروهك نفاق اعدام شده بودند در مقام دفاع از خود گفت: در حوادث روز عاشورا، تجمع هاي غير قانوني در روز دانشجو ،‌ پارك لاله و بهشت زهرا بهمراه متهم رديف سوم حضور داشته است اما مدعي شد اطلاع نداشته است كه نامبرده قصد تهيه گزارش هاي خبري براي گروهك منافقين را دارد .

وي كه به اتهام عضويت درگروهك نفاق سابقه بازداشت قبلي هم دارد ،‌ در خصوص سفر به قرارگاه گروهك ياد شده در عراق نيز گفت در اين سفر در 4 جلسه توجيهي شركت داشته است.

نامبرده كه يكي از برادران منافق وي همچنان در اردوگاه اشرف در عراق حضور دارد ،‌ دلايل تلاش خود براي خروج از كشور به مقصد كردستان عراق را انجام امور بازرگاني اعلام كرد.

در ادامه اين جلسه ،‌ نماينده مدعي العموم كيفرخواست عليه متهم رديف پنجم اين پرونده را به اتهام محاربه از طريق هواداري و تلاش موثر براي گروهك منافقين ،‌ فعاليت تبليغي عليه نظام ، اجتماع و تباني عليه امنيت كشور از طريق تهيه اخبار و اطلاعات و ارسال آن براي منافقين قرائت كرد.

متهم ياد شده نيز كه سابقه محكوميت قبلي به اتهام هواداري از گروهك منافقين را دارد ،‌ در خصوص ارتباط دوباره با گروهك ياد شده گفت : در سال 1359 از طريق يكي از اقوام به عضويت گروهك ياد شده در آمدم اما مدتها از وي بي خبر بودم تا اين كه قبل از انتخابات رياست جمهوري دوره دهم نامبرده تلفني با من تماس گرفت و در اين تماس مرا با سرپل ارتباط با گروهك نفاق مرتبط كرد و متهم رديف دوم نيز با تهيه تلفن امكان ارتباط نامبرده را با من مهيا كرد.

وي ادامه داد: در اين مدت 7 الي 8 بار در تماس با سرپل گروهك نفاق اطلاعات درخواستي را در اختيار نامبرده قرار دادم و در اين مدت متهمين رديف اول و سوم از محل اقامت و خودروي شخصي اينجانب نيز استفاده مي كردند و من هم به همراه آنان بودم.

نامبرده هم چنين متهم است كه از وقايع روزهاي 18 تير، 13 آبان ، 16 آذر و نيز مراسم هاي مختلف در بهشت زهرا نيز گزارش تهيه و براي ارسال به گروهك نفاق در اختيار عوامل منافقين قرار داده است.

در اين جلسه دادگاه پس از دفاع هر يك از متهمان از اتهامات خود ،‌ وكلاي مدافع آنان نيز بطور مشروح از متهمان دفاع كردند و علاوه بر آن،‌ لوايح دفاعيه از موكلان خود را نيز به دادگاه تقديم كردند.

در پايان جلسه رئيس دادگاه ختم رسيدگي را اعلام كرد و گفت بزودي راي متهمان صادر و اعلام خواهد شد.

لازم به توضيح است جلسه محاكمه دو تن از متهمان اين پرونده هفته گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر