کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

ناجا: حفاظت آشکار و غیرآشکار از دانشمندان

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از این پس برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، حفاظت از دانشمندان کشورمان را به صورت آشکار و غیر آشکار انجام می دهیم.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم درحاشیه همایش پلیس های مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد: پرونده این حادثه در وزارت اطلاعات در حال بررسی است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به شناسایی طرح های دشمنان برای انجام فعالیت های خرابکارانه، آنان با شهادت دکتر مسعود علیمحمدی به نتیجه موردنظر نخواهند رسید.

احمدی مقدم در پاسخ به سوالی در زمینه اقدامات فرهنگی درباره مبارزه با مواد مخدر افزود: مسئله مبارزه با تقاضا برای مواد مخدر اقدامی فرهنگی است که رسانه ها و سازمان های مسئول عهده دار آن هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی مسئول ارائه مواد اصلی برنامه های فرهنگی است و درصددیم در بخش آموزش مدارس، دانشگاهها و اولیا با تربیت مربی فعالیت کنیم.

احمدی مقدم افزود: افزایش اطلاعات اجتماعی در زمینه مواد مخدر به صورت پیشگیری محور، در حال انجام است و ناجا در تهیه فیلم های مستند فعالیت دارد.

وی گفت: در جلسه آتی ستاد مبارزه بامواد مخدر، طرح جامع پیشگیری مطرح خواهد شد تا شاهد تحولی در این حوزه باشیم.

فرمانده ناجا همچنین درباره برخورد با دانه درشت ها با بیان این که دانه درشت های رده اول در خارج از کشور به سر می برند افزود: با تقویت بخش پلیس بین الملل و برخورد با دانه درشت های رده پائین تر که بیشتر باربر هستند؛ شرایط را برای آنان سخت می کنیم.

وی گفت: این عده با استفاده از خلاءهای قانونی و بکارگیری وکلای خبره از قانون می گریزند، اما با بازبینی قانون مبارزه با مواد مخدر که نقاط ضعف آن برای پلیس و قوه قضائیه روشن است، راههای فرارشان را مسدود می کنیم.

احمدی مقدم همچنین درباره شهادت چند نفر از ماموران نیروهای انتظامی در مبارزه با قاچاقچیان در شرق کشور افزود: این حوادث در خراسان جنوبی روی داد که 13 نفر از ماموران به شهادت رسیدند.

وی گفت: گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر در حال حمل مواد مخدر از سیستان به کرمان بودند که به علت ضعف اقدامات تامینی، 11 نفر از ماموران ناجا به شهادت رسیدند.

فرمانده ناجا افزود: در چند روز گذشته نیز، دو نفر از ماموران ناجا که در تعقیب گروهی از قاچاقچیان که به روستایی پناهنده شده بودند، به شهادت رسیدند.

احمدی مقدم با بیان این که علتی برای اینکه این اتفاقات حرکتی سیاسی باشد، در دست نیست افزود: این گروه ها قاچاقچیان مواد مخدر بوده اند و وزارت اطلاعات نیز در این زمینه چند نفر را دستگیر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر