کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

"قرار بود نیروی کار به خارج بفرستیم"

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از آمادگی برای اعزام مربی و تربیت نیروی کار کشورهای خارجی به شرط بر عهده گرفتن مدیریت کار از سوی کشور متقاضی خبر داد.

حمید حاجی عبدالوهاب در خصوص برنامه های جدید وزارت کار و امور اجتماعی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور، علیرغم عدم تحقق هدف برنامه چهارم که اعزام 100 هزار نیروی کار به خارج از کشور هدف گذاری شده بود، گفت: اخیرا در این بخش جلسات خوبی با دستگاههای مختلف شروع کرده ایم و تصمیم داریم در قالب طرح صادرات خدمات فنی و مهندسی و خدمات بعد از فروش محصولاتی که به خارج از کشور صادر می کنیم برنامه ریزی کنیم. تربیت و اعزام نیروی مورد نیاز این بخش از اهداف اصلی محسوب می شود.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: با وزارتخانه های نفت، کشاورزی و صنایع و معادن و غیره برنامه ریزیهایی باید صورت گیرد تا در قالب طرحهایی که ارائه می کنند با سطح بهره وری بالا و سوددهی مناسب کار انجام شود.

عبدالوهاب در ادامه از آمادگی برای تربیت نیروهای کار کشورهای دیگر نیز خبر داد و افزود: اگر آنها خود بتوانند طرح را مدیریت کنند ما در قالب اعزام مربی این برنامه را نیز پیگیری خواهیم کرد. وی در زمینه تفاهم نامه هایی که برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور منعقد شده است، به تفاهماتی که در گذشته صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا در دولت تاکید شد که پستی به عنوان قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل مصوب و ایجاد شود که اجرای تفاهم نامه ها را به شکل جدی تر و به روز دنبال کند.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: از این طریق باید قراردادها، تفاهم نامه ها، توافق نامه ها و موارد دیگر به شکل دقیق در هر وزارتخانه رسیدگی شود تا شاهد اثر بخشی تفاهمات باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر