کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

ارسال پرونده رضوی‌فقیه به دادگاه تجدیدنظر

نعمت احمدی، وکیل سعید رضوی فقیه از ارسال پرونده سابق موکل خود به دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: رسیدگی به پرونده دیگر موکلم که در شعبه 15 دادگاه انقلاب مطرح است به رسیدگی نهایی پرونده سابق رضوی فقیه در دادگاه تجدید نظر موکول شده است.
نعمت احمدی در خصوص وضعیت پرونده‌های سعید رضوی فقیه اظهار داشت: موکلم دو پرونده دارد که یکی از آن‌ها مربوط به سخنرانی‌هایی است که رضوی فقیه بعد از ماجرای بازداشت آقاجری انجام داد و به همین دلیل پرونده‌ای برای رسیدگی به اتهاماتش در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد تشکیل شد.
وی ادامه داد: در آن زمان پس از این‌که موکلم احضار و برای وی قرار صادر شد، او به خارج از کشور سفر کرد و به دلیل این‌که آدرسی از محل سکونت وی در دست نبود، حکم دادگاه به صورت غیابی فرض شد که نسبت به آن واخواهی کردم.
وکیل سعید رضوی فقیه اظهار داشت: در همین راستا پرونده مشابهی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تشکیل شد و زمانی که موکلم از پاریس به تهران بازگشت به استناد همان محکومیت 4ساله از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب بازداشت شد.
وی افزود: تلقی بنده این بود که حکم شعبه 26 دادگاه انقلاب به فرض غیابی است به همین دلیل به حکم اعتراض و قرار شد دادگاه برای رسیدگی به اعتراض وقت واخواهی تعیین کند.
احمدی ادامه داد: در بررسی موضوع متوجه شدیم که حکم صادره و زمان رسیدگی به پرونده قبل از احیای دادسراها بوده به همین دلیل این حکم غیابی نبوده و حضوری تلقی می‌شود.
وی با بیان این‌که جلسه امروز دادگاه سعید رضوی فقیه، جلسه تجدیدنظر نسبت به محکومیت موکلش بود، گفت: قرار شد پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود و پس از صدور حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر، پرونده‌ای که در شعبه 15 دادگاه انقلاب مفتوح است، رسیدگی شود.
وکیل رضوی فقیه خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که اتهامات مطروحه علیه موکلم در شعبه 15 دادگاه انقلاب مشابه اتهاماتی است که شعبه 26 دادگاه انقلاب به آن رسیدگی کرده، باید نظر حکم دادگاه تجدیدنظر تا بعد از آن شعبه 15 به اتهامات جدید که در شعبه 26 رسیدگی نشده، رسیدگی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر