کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

آموزش و ادامه تحصیل زندانیان از راه دور

رييس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، گفت: يكي از برنامه‌هاي اين موسسه استفاده از اين متد آموزش در زندان‌هاي كشور است و بر اساس صحبت‌هاي اوليه انجام شده با مسوولان زندان‌ها قرار است از زندانياني كه مدارك ليسانس به بالا دارند، پس از برگزاري يك دوره آموزش روش تدريس براي آموزش زندانيان استفاده شود.

محمد احسان تقي‌زاده صبح امروزدر نشستي خبري ضمن تشريح جزييات برنامه‌هاي موسسه آموزش از راه دوربا اشاره به اينكه در حال حاضر يك هزار و 700 مركز آموزش از راه دور در كشور فعاليت مي‌كند، گفت: 500 هزار دانش‌آموز نيز در اين مراكز در حال تحصيل هستند. اين در حاليست كه طي چهار سال گذشته كل دانش‌آموزان جذب شده در مراكز آموزش از راه دور 240 هزار نفر بود، اما در سال گذشته 260 هزار دانش‌آموز در اين مراكز جذب شدند.

وي در ادامه افزود: روز پنج‌شنبه هفته جاري با حضور وزير آموزش و پرورش 707 مركز جديد نيز در مشهد افتتاح مي‌شود و پيش‌بيني مي‌كنيم تا سال آينده با جذب 500 هزار دانش‌آموز در سراسر كشور تعداد دانش‌آموزان از راه دور و الكترونيكي مراكز به يك ميليون نفر افزايش يابد.

وي اظهار كرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه اين موسسه بايد تا پايان سال 89، دو ميليون و 700 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهد در حالي ما از برنامه عقب هستيم، لذا هر چه سريع‌تر بايد خود را با برنامه‌هاي توسعه‌اي هماهنگ كنيم.

رييس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش علت عقب بودن از برنامه‌ چهارم توسعه را تنها محدود به بودجه ندانست و علل مديريتي را يكي از عوامل عقب افتادن از برنامه عنوان كرد و گفت: در گذشته در اين مركز 28 نيروي رسمي و 50 نيروي شركتي فعاليت داشتند، در حالي كه اكنون تنها 17 نيروي رسمي و 11 نيروي شركتي مشغول به فعاليت هستند. ضمن آن كه بدهي سال‌هاي گذشته اين موسسه 44 ميليارد تومان بود كه ما آن را به 25 ميليارد تومان كاهش داديم.

دكتر تقي زاده تبديل كتب تمام دروس به خودآموز، ارايه 46 كتاب خودآموز در مقاطع راهنمايي و متوسطه و پيش دانشگاهي و ارايه 110 كتاب به صورت پاور پوينت را از مهم‌ترين برنامه‌هاي موسسه آموزش از راه دور عنوان كرد و گفت: در كنار هر كتاب خودآموز يك حلقه فيلم و سي دي آموزشي قرار داديم و حداقل كاري كه براي مناطق دورافتاده و روستايي انجام شده، ايجاد خانه‌هاي اقماري براي دانش‌آموزان است.

رييس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش همچنين از توليد 75 نرم‌افزار آموزشي در دوره‌هاي مختلف تحصيلي خبر داد و افزود: تمامي مراكز آموزشي، دانش‌آموزان و فرهنگيان مي‌توانند از اين نرم‌افزارها براي آموزش استفاده كنند.

رييس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار اين موسسه در سال گذشته 32 درصد از دانش‌آموزان فارغ‌التحصيل موسسات آموزش از راه دور در دانشگاه‌هاي كشور پذيرفته شده‌اند و اين آمار در سال جاري به 60 درصد افزايش يافته است و نشان مي‌دهد كه استقبال و انگيزه دانش‌آموزان در استفاده از اين روش نتايج بسيار خوبي را در پي داشته است.

وي همچنين به آموزش زندانيان از طريق آموزش از راه دور نيز يكي ديگر از سياست‌هاي توسعه‌اي آموزش از راه دور عنوان كرد و گفت: يكي از برنامه‌هاي اين موسسه استفاده از اين متد آموزش در زندان‌هاي كشور است و بر اساس صحبت‌هاي اوليه انجام شده با مسوولان زندان‌ها قرار است از زندانياني كه مدارك ليسانس به بالا دارند، پس از برگزاري يك دوره آموزش روش تدريس براي آموزش زندانيان استفاده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر