کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

خط پروازی تهران - توکيو در آستانه تعطيلی

احتمال توقف خط پروازي تهران - توکيو در حالي شنيده مي‌شود که سال گذشته دکتر "محمود احمدي‌نژاد" رييس جمهوري بر تداوم فعاليت اين مسير هوايي تاکيد کرده است.

شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) از سال 1974 ميلادي تاکنون هفته‌‌اي دو سورتي پرواز با هواپيماهاي بوئينگ SP-747 در مسير تهران - توکيو داشته است بطوري که هم اکنون بعنوان يکي از قديمي ترين خطوط هوايي فعال ژاپن به شمار مي‌رود.

اين خط پروازي در سال گذشته نيز تا آستانه تعطيلي پيش رفت اما با نظر و مساعدت
"محمود احمدي‌نژاد" رئيس جمهوري ايران تصميم گرفته شد خط پروازي تهران - توکيو همچنان برقرار بماند.

در اين حال، روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) روز جمعه به ايرنا اعلام کرد: اين شرکت هواپيمايي از گذشته بعلت عدم صرفه اقتصادي پروازها درخواست قطع پرواز تهران - توکيو را به دولت داشته است.

روابط عمومي هما سپس اضافه کرد: خط پروازي تهران - توکيو به سبب نداشتن مسافر، براي هما از نظر اقتصادي مقرون به صرفه و سودده نبوده است بنابراين از دولت خواسته شده تا با توقف اين مسير هوايي موافقت کند.

از سوي ديگر کارشناسان معتقدند، هما تا زماني که دولت جمهوري اسلامي ايران دستور بدهد اين خط پروازي برقرار باشد، متعهد به انجام آن است و حتما نيز اين کار را انجام خواهد داد.

به اعتقاد برخي از فعالان بخش هوايي در صورتي که اين خط متوقف شود، ممکن است براي سالهاي متمادي امکان برقراري اين مسير براي کشور وجود نداشته باشد چرا که برخي کشورها از جمله عربستان و امارات متحده عربي چندين سال است خواهان برقراري خط پروازي از کشورشان به فرودگاه ناريتاي توکيو هستند اما بعلت کمبود فضا، مسئولان هوايي اين کشور امکان برقراري اين پرواز را به سالهاي 2010 و 2012 ميلادي موکول کرده‌اند و در صورتي که پروازي بين تهران و توکيو قطع شود اين فرصت از کشورمان گرفته خواهد شد.
اين در حالي است که وجود خط پروازي بعنوان سرمايه ايرلاين‌ها به شمار مي‌رود و تا حد امکان بايد در حفظ و نگهداري اين خط‌ ها تلاش شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر