کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

انفجار بمب دست ساز در مشهد

شنبه شب گذشته یک بمب دست ساز در نزدیکی استانداری خراسان رضوی در مشهد منفجر شد که در اثر آن فرد بمب گذار کشته شد.

این خبر را خبرگزاری های دولتی ایران تایید کرده اند.

حسن موحديان، فرماندار مشهد می‌گوید جز بمب گذار هیچ فرد دیگری در انفجار دیشب آسیب ندیده است.

گفته می‌شود که بمب‌گذار به دلیل جراحت جدی در مسير بيمارستان درگذشته است.

منابع رسمی هنوز درباره دلیل بمب گذاری شنبه شب اظهارنظر نکرده اند و به گفته فرماندار مشهد، ماموران امنیتی در حال پیگیری جزئيات آن هستند.

اميرالله شمقدری سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی هم گفته است که این بمب با لوله سه راهی چدنی و با استفاده ار ماده منفجره دست ساز ساخته شده بود.

با وجود این که مقام‌های مسئول می‌گویند که انگیزه این بمب‌گذاری به دلیل کشته شدن بمب‌گذار روشن نیست، اما شمقدری هرگونه وابستگی سیاسی و قصد عملیاتی این بمب گذاری را رد کرده و آن را «ماجراجویی سه جوان 18 ساله» خوانده است.

این مقام امنیتی استان خراسان رضوی همچنین ادعا کرده که بمب گذاران محل انفجار را به طور اتفاقی و به دليل آشنایی با منطقه انتخاب كرده بودند.

امیرالله شمقدری همچنین این انفجار را به نزديک شدن «چهارشنبه سوری» و هیجان جوانان نسبت داد.

صبح سه‌شنبه 22 دی هم یک بمب در محله قیطریه در شمال تهران منفجر شد که در اثر آن مسعود علی‌محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران کشته شد.

مقام‌های مسئول اعلام کردند که این بمب که در یک موتور سیکلت نزدیک خودروی دکتر علی‌محمدی جاسازی و از راه دور کنترل شده بود.

مقام‌های امنیتی انفجار بمب در قیطریه را ترور از پیش برنامه ریزی اعلام کردند و آن را به گروه موسوم به «انجمن پادشاهی ایران» نسبت دادند. هر چند این ادعا از سوی این گروه تکذیب شد و هنوز دلایل مستندی درباره عامل بمب گذاری و ترور این استاد دانشگاه به طور رسمی اعلام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر