کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

حكم لاريجانی برای موسی قربانی

موسي قرباني با حكم علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و پيشنهاد حجت‌الاسلام ابوتربي‌فرد معاون قوانين مجلس مسئول تنقيح قوانين در مجلس شد.

حجت‌الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در سال‌هاي اخير اقداماتي از ناحيه مجلس براي تنقيح قوانين شروع شد.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه در حال حاضر يكي از گرفتاري‌هاي ما حجم فراوان قانونگذاري در كشور است؛ تصريح كرد: پس از انقلاب بارها تصميم گرفته شد كه فكري براي اين مسئله صورت گيرد كه در راستاي اين مسئله از مجلس هفتم نيز شروع كرديم و در مجلس هشتم ادامه داديم و بالاخره زماني كه آئين‌نامه مجلس اصلاح شد در اين اصلاحيه اختياراتي به پارلمان ارائه شد و مجلس هم تشكيلاتي را براي آن اختصاص داد.

قرباني بر همين اساس با اشاره به معاونت قانونگذاري مجلس كه در حال حاضر حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد مسئول آن است، ابراز داشت: مجلس با توجه به اختياراتي كه از ناحيه اصلاح آيين نامه در اختيار وي گذاشته شد معاونت قوانيني را در پارلمان ايجاد كرد كه از جمله وظايف اين معاونت "تنقيح قوانين " است؛ كلاً كارهاي قانونگذاري در مجلس در معاونت قانونگذاري مجلس انجام مي‌شود كه بخشي از آن تنقيح است.

وي با بيان اينكه در اواخر هفته گذشته مسئوليت تنقيح قوانين در مجلس با حكم علي لاريجاني رئيس مجلس و نيز حجت‌الاسلام ابوتربي‌فرد معاونت قوانين مجلس به بنده واگذار شد، متذكر شد كه قرار است اقداماتي را در اين راستا انجام دهيم و در هر فرصت زماني، قوانين لازم‌الاجرا را مشخص كنيم تا حجم قوانين كاهش يابد و مردم از سردرگمي نجات يابند.

مسئول تنقيح قوانين در مجلس در بخش ديگري از اين گفتگو ابراز داشت: فسادهايي در اجراي قوانين وجود دارد كه با تنقيح قوانين روزنه اين فسادها گرفته خواهد شد و در واقع قوانين منسوخ و غيرمنسوخ هر بخشي به كمك دستگاه اجرايي آن را مشخص مي‌كنيم و قوانيني كه در كشور بايد اجرا شود و لازم‌الاجرا است را روشن مي‌كنيم.

** كدينگ قوانين در آينده انجام مي‌شود

به گفته وي در آينده بايد قانونگذاري حساب و كتاب پيدا كند و ديگر هر روز يك قانون و ماده واحده‌اي نباشد و در واقع كدينگ قوانين صورت گيرد تا مشخص شود كه چند قانون داريم و بقيه قوانين بايد به عنوان زير مجموعه اين قوانين مطرح شود.

قرباني همچنين گفت كه در آينده اين گونه نخواهد بود كه هر روز ماده‌ واحده‌اي اضافه شود بلكه همه قانون گذاري‌هاي با اصلاح و الحاق صورت خواهد گرفت تا بر حجم قوانين افزوده نشود.

وي در خاتمه عنوان كرد: در حال حاضر در حال فراهم كردن سازوكاري هستيم و تصميم داريم تا چاپ مجموعه قوانين را ساماندهي كنيم؛ از اين پس بايد چاپ هر مجموعه قوانيني به تأييد تنقيح قوانين برسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر