کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

چگونه از خوشه خود آگاه شویم؟

امکان آگاهی مردم از خوشه خود از سه طریق مراجعه به وب سایت مرکز آمار، تلفن گویا و پیامک امکان پذیر است.

*
زمانبندی خانوارها برای تایید اطلاعات اقتصادی

با توجه به آغاز زمان بندی اعلام شده برای اطلاع از وضع خوشه بندی خانوارها و ثبت تایید یا اعتراض درباره فرم اطلاعات اقتصادی خانوار، در گزارشی به نحوه اطلاع مردم از دهک‌های درآمدی و همچنین چگونگی اعتراض یا تغییراطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات اقتصادی خانوار پرداخته شده است.

در این گزارش تلاش شده است تا به سوالات اصلی و اساسی مردم درخصوص فرم اطلاعات اقتصادی خانوار،‌ نحوه اطلاع از خوشه بندی ها،‌ نحوه ثبت تایید یا اعتراض به خوشه بندی های انجام شده،‌ کسانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشدند و برخی سوالات دیگر پاسخ داده شود.

براساس این گزارش، امکان آگاهی مردم از خوشه خود ازسه طریق مراجعه به وب سایت مرکز آمار، تلفن گویا و پیامک امکان پذیر است.

1- مراجعه به وب گاه مرکز آمار ایران

نتایج راستی آزمایی و طبقه بندی خانوار‌ها در قالب سه خوشه در آمدی برای اطلاع عموم هموطنان شرکت کننده در مرحله اول اجرای طرح از طریق وب گاه سایت اطلاع رسانی مرکز آمار ایران به آدرسwww.amar.org.ir از تاریخ 3/11/88 (شنبه این هفته) قابل مشاهده است.

براساس این اطلاعیه، اطمینان از صحت اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی طرح ، اهمیت ویژه‌ای دارد و سعی شده با اتخاذتمهیداتی اصلاح آن دسته از اطلاعات خانوار که دارای خطا می‌باشد امکان پذیر شود.

لازم به ذکر است مراجعه به سایت فوق براساس برنامه زمان‌بندی مشخص ذیل امکان‌پذیر است و از عموم هموطنان در خواست می‌شود در تاریخ مقرر و در حداقل زمان ممکن نسبت به تعیین وضعیت خانوار خود اقدام کنند تا به دلیل حجم گسترده مراجعه به سامانه اطلاع رسانی امکان مشاهده برای سایر خانوار‌ها در زمان مقرر نیز فراهم شود.

* زمان مراجعه خانوار‌ها به سایت مرکز آمار ایران*

تعداد خانوار تعداد روز مراجعه زمان مراجعه

خانوار‌های 1 و 2 نفره 3 روز 3/11/88 تا 5/11/88

خانوارهای 3 نفره 3 روز 6/11/88 تا 8/11/88

خانوار‌های 4 نفره 3 روز 9/11/88 تا 11/11/88

خانوار‌های 5 نفره و بیشتر 3 روز 12/11/88 تا 14/11/88



خانوارهایی که براساس زمان بندی فوق موفق به مراجعه نشده‌اند 8 روز 15/11/88 تا 22/11/88

برای ورود به سامانه اطلاع رسانی، ضروری است اطلاعات در خواست شده اعم از کد رهگیری، کد ملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار و عبارت حرفی ـ عددی به طور کامل وارد شود.

2- لزوم استفاده از شبکه اینترنت ملی

نکته مهم این است که دسترسی به وبگاه ویژه طرح هدفمند کردن یارانه هاwww.amar.org.ir، فقط از طریق شبکه اینترانت ملی امکان پذیر است.

بنابراین اشخاص حقیقی و حقوقی که به طور مستقیم از شبکه جهانی اینترنت استفاده می‌کنند (همانند اینترنت موجود در اکثر دستگاه‌ها و ادارات) و یا در خارج از کشور قصد دسترسی به وبگاه ویژه طرح هدفمند کردن یارانه ها را دارند، نمی‌توانند این سایت را مشاهده کنند و دسترسی به این سایت صرفاً از طریق شبکه اینترنت ملی امکان پذیر است.

بنابراین عموم مردم باید برای دسترسی به سایت www.amar.org.ir ، از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در داخل کشور اقدام کنند.

3- استفاده از پیامک

خانوار‌ها همچنین می‌توانند با ارسال پیامک حاوی شماره ملی سرپرست خانوار به شماره 300000 از خوشه خود مطلع شوند و چنانچه خانوار به خوشه خود اعتراض داشته باشد باید از طریق وب گاه مرکز آمار ایران برای ثبت اعتراض و اقدام بعدی اقدام کرده و یا در اردیبهشت ماه 1389 به پایگاه‌های آماری مراجعه کنند.

4- تماس با تلفن گویا

علاوه بر وب گاه و خدمات پیامک، امکان طلاع رسانی از طریق تماس با تلفن گویا به شماره 8587-021 نیز برای استان‌های آذربایجان غربی ،‌کرمانشاه ،‌کرمان ،‌سیستان و بلوچستان، کردستان، چهار محال و بختیاری، ‌لرستان، ‌ایلام ،‌کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان ،‌اردبیل ،‌خراسان شمالی، خراسان جنوبی ،‌گلستان،‌همدان و خوزستان فراهم شده است.

5- عدم دسترسی به اینترنت و پیامک / اعلام خوشه خانوارها به متقاضیان از طریق پست

اعلام خوشه خانوارها، قبول درخواست‌ اصلاح اطلاعات خانوارها، ثبت نام افراد جدید و درج تغییرات در خوشه در دفاتر پستی شهری و روستائی سراسر کشور انجام می‌گیرد.

براساس قرارداد منعقده بین شرکت پست و مرکز آمار ایران و برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اعلام خوشه خانوارها از طریق پست صورت می‌گیرد.

در مرحله اول این قرارداد واحدهای پستی خوشه‌ خانوارها را به متقاضیان اعلام می‌کنند و در مرحله دوم درخواست‌های اصلاح اطلاعات خانوارها، ثبت نام افراد جدید و درج تغییرات در خوشه را از طریق فرم‌های الکترونیکی در دفاتر پستی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند انجام می‌شود.

تمام دفاتر پستی دولتی و روستایی (ICT) مشمول انجام این خدمت در نظر گرفته شده است که از اول بهمن‌ماه به مدت یک سال به اجرای قرارداد منعقده خواهند پرداخت.

هزینه ارایه این سرویس به ازای هر خانوار شهری مبلغ 5 هزار ریال تعیین شده که با احتساب 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده 5150 ریال خواهد شد و خانوارهای روستایی مبلغی را پرداخت نخواهند کرد.

6- نحوه‌ اعلام اعتراض یا تغییرات

خانوار‌هایی که به اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات اقتصادی خانوار اعتراض دارند و یا اطلاعات اعضای آنها تغییر یافته است باید پس از ثبت اعتراض از طریق وب‌گاه مرکز آمار ایران در زمان بندی اعلام شده، مدارک و مستندات لازم را در اردیبهشت ماه 1389 به پایگاه‌های آماری که از سوی مرکز آمار ایران معرفی خواهد شد، تحویل دهند .

7- افرادی که سال گذشته ثبت نام نکردند

آن دسته از خانوار‌هایی که:

1- به دلایل مختلف نتوانسته‌اند فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را تکمیل کنند و 2- افرادی که پس از اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار، تشکیل خانواده داده‌اند یا خانواده آنها دچار تغییراتی شده است، باید در اردیبهشت سال آینده با مراجعه به پایگاه‌های منتخب مرکز آمار ایران فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را تکمیل یا اصلاح کنند.

8- افرادی که کد رهگیری خود را گم کرده‌اند

افرادی که کد رهگیری خود را گم کرده‌اند، باید از طریق پیام کوتاه از خوشه درآمدی خود مطلع شوند.

این افراد پس از دریافت خوشه خود از طریق پیامک، درصورتی که اعتراض نداشته باشند، دیگر نیازی به کد رهگیری ندارند، اما در صورت اعتراض به خوشه، باید تا اردیبهشت سال آینده صبر کنند و آن موقع با مراجعه به پایگاه‌های آماری سراسر کشور ضمن دریافت کد رهگیری، مراحل اعتراض خود را پیگیری کنند.

9- وضعیت رسیدگی به اعتراض‌ها

افرادی که به خوشه درآمدی خود معترض هستند (چه افرادی که از طریق سایت اینترنتی اعتراض خود را اعلام کرده‌اند و چه افرادی که به علت نداشتن کد رهگیری نتوانسته‌اند در سایت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند) باید تا اردیبهشت سال آینده منتظر بمانند و آنگاه با مراجعه به پایگاه‌های آماری سراسر کشور ضمن دریافت کد رهگیری، مراحل اعتراض خود را پیگیری کنند. در ضمن این تاخیر در رسیدگی به اعتراض‌ها موجب از دست رفتن حقوق افراد نخواهد شد و هر زمان که اعتراض فردی نسبت به خوشه درآمدی خود مورد قبول مرکز آمار واقع شد، مابه‌التفاوت یارانه نقدی ماه‌های قبل به حساب وی واریز خواهد شد.

10- عدم نیاز به مراجعه خانواده‌های نظامی و انتظامی و نیروهای مسلح

خوشه‌بندی و پرداخت نقدی یارانه‌های خانوارهای نیروهای مسلح از طریق ستاد کل نیروهای مسلح صورت خواهد گرفت و طرح فعلی شامل حال این خانوارها نیست.

بنابراین از قشر نظامی، انتظامی و نیروهای مسلح کشور درخواست می‌شود به سایت اینترنتی، پیامک یا شماره تماس‌های فوق‌الذکر مراجعه نکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر