کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

پخش ویدیوی 'عامل قتل هفت مامور سیا در افغانستان' از تلویزیون

یک ایستگاه تلویزیونی در پاکستان، ویدیویی را پخش کرده که مردی را نشان می دهد که گفته شده همام خلیل ابوملال البلاوی، است که موجب کشته شدن 8 نفر از جمله 7 مامور سیا در افغانستان شد.
در این ویدیو یک مرد ریشدار در یونیفورم ارتشی می گوید مصمم است انتقام قتل بیت الله محسود، رهبر سابق طالبان پاکستانی را بگیرد و باید انتقام این قتل در داخل و خارج آمریکا گرفته شود.
در ویدیو آقای البلاوی در کنار حکیم الله محسود برادر بیت الله محسود دیده می شود ولی در خود ویدیو نام حکیم الله محسود ذکر نشده است.
هنوز اصالت این ویدیو تایید نشده است.
یک خبرنگار بی بی سی می گوید نمایش این ویدیو فشار بر مقامات پاکستانی برای سرکوب کردن گروه های پیکارجو در خاک این کشور را افزایش خواهد داد.
هفته گذشته یک شهروند اردنی که بعدا اعلام شد جاسوس دو جانبه بوده است، با ورود به یک پایگاه نیروهای آمریکایی در ولایت خوست در شرق افغانستان، بمبی را که به خود بسته بود منفجر کرد و هفت مامور سیا را کشت.
آقای البلاوی که یک پزشک اردنی بود بر اساس توافق دولت های آمریکا و اردن برای رخنه به شبکه القاعده به افغانستان آورده شده بود.
انفجار انتحاری هنگامی رخ داد که ماموران سیا آقای البلاوی را به پایگاه خود دعوت کرده بودند تا در مورد ایمن الظواهری از رهبران القاعده، اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهد.
بیت الله محسود رهبر سابق طالبان پاکستانی در جریان یک حمله موشکی در ماه اوت گذشته که به آمریکا نسبت داده شده، در وزیرستان کشته شد.
دو ماه بعد، ارتش پاکستان یک رشته عملیات تهاجمی در این منطقه که پناهگاه پیکارجویان محسوب می شود، به راه انداخت.
از آن هنگام تا کنون بیش از 600 نفر در اثر حملات پیکارجویان کشته شده اند.
تصور می رود بیشتر این حملات به تلافی عملیات ارتش پاکستان علیه طالبان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر