کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

"اصرار دارند درصف ضدانقلاب ازدحام ايجاد كنند"

يك شنبه هفته جاري گزارش كميته ويژه مجلس در بررسي وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات توسط مخبر اين كميسيون در صحن علني مجلس قرائت شد، گزارشي كه شايد به اذعان بسياري از بزرگان مجلس بتوان آن را نمادي از خاصيت خود ترميمي نظام دانست، گرچه اين گزارش درمقام عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري در اين بخش و توجه نمايندگان به ايفاي وظايف خود به عنوان وكلاي خانه ملت اهميت دارد، اما به گفته كاظم جلالي اين دستگاه قضائي است كه با در نظر گرفتن نگاه كارشناسانه در اين خصوص پيگيري خواهد كرد.

گزارش كميته ويژه مجلس متعادل و منطقي بود

كاظم جلالي، مخبر كميته ويژه مجلس در بررسي وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، با حضور در ايسنا، گزارش كميته ويژه مجلس در بررسي وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را گزارشي متعادل و منطقي كه با رويكردي واقع‌گرايانه تنظيم شده معرفي كرد و گفت: به همين دليل در داخل مجلس عمدتا نگاه مثبت بود و كساني كه بعد از قرائت اين گزارش با ما تماس داشتند عمدتا نسبت به رويكردي كه در گزارش بود آن را واقع‌گرايانه مي‌دانستند و نسبت به آن خوش‌بين بودند.

وي افزود: حتي يكي از چهره‌هاي شاخص مجلس بعد از قرائت اين گزارش به من گفت كه ارائه اين گزارش كار خوبي بود و نشان مي‌دهد كه نظام خاصيت خود ترميمي دارد و اگر در جايي نقطه ضعفي باشد آن را شناسايي و در راستاي ترميم آن اقدام مي‌كند.

وي در عين حال اساس پيگيري‌هاي مجلس در مورد وضعيت بازداشت‌هاي حوادث پس از انتخابات را رهنمودهاي مقام معظم رهبري دانست و اظهار داشت: خود معظم له در مورد وقايع كهريزك وقتي در جريان ماجرا قرار گرفتند، دستورات موكدي صادر كردند و گزارش مجلس نيز برخاسته از نگاه ايشان در پيگيري اين مسايل بود.


گزارش كميته ويژه مجلس در مقام قضاوت حوادث پس از انتخابات تنظيم نشد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه با يادآوري اين‌كه گزارش مجلس در مقام قضاوت پيرامون حوادث پس از انتخابات تنظيم نشده، تصريح كرد: طبيعي است كه دستگاه قضايي دستگاه مستقلي است و بر اساس بررسي‌هاي كارشناسي توسط قضات اين دستگاه، پرونده‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرند و راي صادر مي‌شود.

وي ادامه داد: گزارش مجلس مي‌تواند به عنوان يك عامل تقويت كننده و انگيزه دهنده براي جديت در پيگيري موضوع باشد، ضمن اينكه افكار عمومي نيز با توجه به حوادثي كه اتفاق افتاد ،ازنمايندگان مجلس به عنوان امناء و وكلاي خودشان انتظار دارند بررسي‌هاي جامعي را انجام داده و نتيجه را گزارش كند.

وي در عين حال خاطر نشان كرد: البته خود اين گزارش در اختيار رييس مجلس است و ايشان مختارند اين گزارش را به دستگاه قضا ارجاع دهند،يا نه. ولي با توجه به انتشار عمومي هم دستگاه قضا و هم ساير مسئولين از اين گزارش مطلع شدند، قطعا دستگاه قضائي با در نظر گرفتن نگاه كارشناسانه در اين خصوص پيگيري خواهد كرد و ما نيز اميدواريم كه اين چنين شود.

نگاه به گزارش صادقانه و از منظر دلسوزي به نظام و مردم و صيانت از جمهوري اسلامي بوده و هست

وي در ادامه اين گفت‌وگو از اين كه نمايندگان مجلس به عنوان بخشي از نظام با قوت و قدرت بر اساس قانون اساسي و در راستاي ايفاي وظيفه نمايندگي خود عمل مي‌كنند را پيام اين گزارش برشمرد و گفت: در اين گزارش جاهايي كه آسيب وجود داشت اين كميته آسيب را متذكر شد و در مواردي هم كه متاسفانه با ايجاد يك فضاي تصنعي در برخي رسانه‌ها با آبروي نظام بازي شد در آن موارد كميته‌ ناحق بودن شايعات و تهمت‌ها را به مجموعه نظام متذكر شد و پيام اين مسئله اين بود كه نگاه به گزارش صادقانه و از منظر دلسوزي به نظام، مردم و صيانت از جمهوري اسلامي بوده و هست.

وي همچنين با استناد به بيانات اخير مقام معظم رهبري آن را جامع و آرامش‌بخش براي جامعه دانست و با بيان اين‌كه تاكيد مقام معظم رهبري در اين فرمايشات بر روي چند نكته بسيار قابل توجه است، به فرمايشات معظم له مبني بر اين‌كه استراتژي دشمن عبارت است از اين‌كه چرخ كار در كشور اعم از اقتصاد، سياست، فرهنگ، امنيت و ساير مقولات به گردش نيافتد تا به نوعي مسئولان و افكار عمومي سرگرم مسايل روزمره باشند، اشاره كرد و گفت: ايشان هوشمندانه به همه هوشيار دادند كه نبايد از كار و تلاش غفلت كرد و بايد چرخ كار و كوشش در كشور با سرعت به راه بيافتد و كارها انجام شود.


وي همچنين با يادآوري فرمايشات مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر قانون و قانونگرايي و عدم دخالت كساني كه فاقد مسئوليت هستند در حوزه‌هاي مربوط به مسايل امروزين جامعه، اظهار داشت: اين مسئله نيز بسيار مدبرانه و هوشمندانه از ناحيه ايشان تذكر داده شد.

برخي اصرار دارند به زور در صف ضد انقلاب ازدحام ايجاد كنند

جلالي در ادامه با يادآوري مواضع معظم له در تبيين شفاف مرزبندي‌ها يادآور شد: ايشان فرمودند كه در حال حاضر در يك طرف آمريكا، اسراييل، ضد انقلاب، منافقين و توده‌اي‌ها و ... هستند. از اين فرمايشات اين امر برداشت مي‌شود كه منتقدين بايد صفوف خود را از ضد انقلاب به شكل روشن جدا كنند.

وي تصريح كرد:برخلاف برخي كه اصرار دارند به زور در صف ضد انقلاب ازدحام ايجاد كنند و به افراد انگ بزنند و با كوچكترين غفلت و يا حتي سوء برداشت دوستداران انقلاب را در صف ضد انقلاب جا بزنند مقام معظم رهبري همواره با تاكيد بر ضرورت بصيرت صف منتقدين يا معترضين در چارچوب‌هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را از صف معاندين و ضد انقلاب جدا دانستند.

وي در عين حال يادآور شد: البته ايشان بر اين نكته نيز تاكيد داشتند كه بعضي‌ها خودشان نمي‌خواهند صف‌شان را جدا كنند، البته اين هم ماجراي غمباري است كه برخي در سخت‌ترين شرايط انقلاب و نظام نيز حاضر نشدند مرزبندي خود با معاندين و ضد انقلاب را مشخص كنند.

جلالي در ادامه آرامش، نشاط و عزم جدي براي كار و تلاش را نياز امروز جامعه كه در زواياي مختلف فرمايشات مقام معظم رهبري مي‌توان به شكل كامل آن را مشاهده كرد برشمرد.

صدور بيانيه‌هاي پياپي و تحريك مردم به حضور در خيابان‌ها مسير را پيچيده‌تر كرد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي همچنين بر رعايت سرعت، دقت و رعايت عدالت با محوريت رافت اسلامي از سوي دستگاه قضايي در مورد بازداشت‌شدگان حوادث س از انتخابات تاكيد كرد و گفت: البته اتفاقي كه در اينجا افتاد، اين بود كه متاسفانه صدور بيانيه‌هاي پياپي و تحريك مردم به حضور در خيابان‌ها و قانون‌شكني عملا مسير را پيچيده‌تر كرده است به نحوي كه شايد در روزهاي اول تصور نمي‌شد كه مسير به اين سمت سوق داده شود، من فكر مي‌كنم كه بايد حل موضوع را در اراده طرفين ديد.

وي افزود: شفاف سازي مرزها و قانون‌گرايي و التزام به قانون اساسي و چارچوب‌هاي اصيل ، محوريت دين، ولايت فقيه و رهبري مي‌تواند در حل و فصل مسايل به وجود آمده از جمله مسايل مربوط به زندانيان كارگشا باشد.

هرچه جامعه به سمت تندروي پيش رود طبعا فضا براي نقد كمتر مي‌شود

جلالي در ادامه با هشدار نسبت به اين‌كه همگان بايد تلاش كنند تا جامعه به سمت راديكاليسم و افراط‌گرايي رهنمون نشود، گفت: كساني كه قايل به اين هستند كه منتقدين و معترضين قانوني بايد فضاي بيان نقد خود را داشته باشند، بايد توجه كنند كه هرچه جامعه به سمت تندروي پيش رود طبعا فضا براي نقد كمتر مي‌شود، لذا بايد بسيار عاقلانه عمل كرد.

نماينده شاهرود همچنين فضاي مجلس را نسبت به آنچه در جامعه مي‌گذرد عقلايي و واقع‌گرا توصيف كرد و اظهار داشت: مجلس متشكل از 290 نفر با گرايشات و نگرش‌هاي مختلف است، اما كليت مجلس از يك عقلانيت برخوردار است و تلاش‌هاي زيادي براي بازگشت آرامش به جامعه انجام داده است و در حوادث پس از انتخابات اولين ورود را در مسايل مربوط به كوي جمعي از نمايندگان مجلس داشتند و اولين اقدامات آشتي‌جويانه نسبت به آنچه پس از انتخابات شاهدش بوديم را مجلس آغاز كرده كه نقش مديريت و رياست مجلس در اين خصوص نقش برجسته‌اي بود.

جلالي در ادامه با يادآوري جلسات جمعي از نمايندگان مجلس با كانديداهاي انتخابات دهم رياست جمهوري و بزرگان جريان معترض به انتخابات كه با فاصله كوتاهي از برگزاري انتخابات اخيرانجام شد ،گفت: نمايندگان مجلس تلاش كردند از مجموعه ديدارها به راهكاري منطقي دست يابند، اما متاسفانه ناديده انگاشتن چارچوب‌هاي قانوني و مطالبات فراقانوني برخي كانديداها و چارچوب‌شكني برخي افراد عملا فضا را غبارآلود و نهايتا بسيار تند كرد تا اين‌كه حوادث روز عاشورا اتفاق افتاد ،‌حوادثي كه دل هر انسان محب به اهل بيت را به درد آورد.

وي اضافه كرد: در يك چنين فضايي طبعا نگاه‌هاي تندتري غلبه يافت و اصلي‌ترين مقصرين در غلبه يافتن اين نگاه‌هاي تند كساني هستند كه مسبب به وجود آمدن حوادث تلخ روز عاشورا هستند، لذا اين رويكردهاي تند را بايد در يك چارچوب دقيق تحليل كرد.

از منظر حقوقي پرونده هسته‌اي ايران حاوي هيچ ايرادي نيست

وي در ادامه به وضعيت پرونده هسته‌يي كشورمان و فشارهاي سياسي تحميلي بر آن خصوصا از ناحيه كشورهايي كه در حوادث اخيرا ايران از آشوبگران حمايت مي‌كنند، اشاره كرد و با تاكيد بر اين‌كه كليت پرونده هسته‌يي ايران از منظر حقوقي حاوي هيچ ايرادي نيست يادآور شد: در گزارش‌هاي مكرر آقاي البرادعي به اين نكته تاكيد شده و جمهوري اسلامي ايران به همه شبهات و ايرادات پاسخ‌هاي صحيحي داده كه به تاييد آژانس نيز رسيده است.

وي ادامه داد: اگر به آخرين گزارش آقاي البرادعي هم نظر بياندازيم، مي‌بينم كه در اين گزارش براي ايجاد شبه جديد آنقدر آقاي البرادعي و آژانس بي‌سوژه بود كه به موضوع فردو كه اساسا هيچ ظرفيتي براي مطرح شدن دراشل و طراز گزارش مدير كل آژانس را نداشته مطرح كردند.

وي در ادامه به تحليل وضعيت‌ سياسي پرونده هسته‌يي كشورمان پرداخت و گفت: در اين بخش قدرت‌هاي بزرگ تلاش دارند موضوع هسته‌يي ايران همچنان در دستور و بر روي مسير باقي بماند.

در صورت عدم فروش سوخت‌براي راكتوررتهران به سمت غني سازي بالاي 5 درصد مي‌رويم

وي در ادامه با اشاره به برجسته شدن مساله راكتور اتمي تهران طي ماه‌هاي اخير از سوي رسانه‌هاي جهاني،‌آن را كاملا قابل حل و غيرپيچيده دانست و ابراز داشت: در بحث راكتور تهران جمهوري اسلامي ايران اقدام بسيار اعتمادساز و محتاطانه‌اي انجام داد. و آن اين كه علي‌رغم توانمندي براي غني سازي بالاي 5 درصد و توان در تامين سوخت راكتور تهران، به عنوان يك اقدام اعتمادساز تقاضاي خريد سوخت از طريق آژانس را مطرح كرد. اما متاسفانه عكس‌العمل قدرت‌هايي كه به دنبال عدم حل موضوع هسته‌يي ايران هستند، نامناسب بود.

وي تصريح كرد: لذا در مقطع كنوني در بخش تامين سوخت راكتور تهران ايران همچنان به پيشنهاد خريد خود استوار است، اما اگر كشورهاي داراي سوخت تصميمي مبني بر دادن جواب مثبت به اين خواست منطقي و به حق ايران نگيرند در آن صورت جمهوري اسلامي به سمت غني سازي بالاي 5 ردصد بايد پيش برود؛ چرا كه به شكل روزانه حدود ده هزار بيمار سرطاني نيازمند راديو ايزوتوپ محصول اين راكتور هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر