کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

دوره فشرده آموزش جعل سند در زندان اوین

سركرده يك باند جعل وقتي از سوي پليس دستگير و زنداني شد، بيكار نماند و به همدست فراري خود كه به ملاقاتش مي‌آمد، جعل و كلاهبرداري آموزش مي‌داد.

هفته گذشته مردي با اداره مهاجرت و اتباع خارجي ناجا تماس گرفت و گفت كه يك تبعه افغان به طور گسترده در زمينه جعل اسناد و مدارك هويتي و فروش آن به مردم، فعاليت مي‌كند.

ماموران پس از اطلاع از اين موضوع، با تشكيل پرونده قضايي، تحقيق در اين رابطه را آغاز كردند كه معلوم شد مرد جاعل پس از دريافت سفارش مدارك، آنها را 2 ساعته جعل مي‌كند و با دريافت مبالغي، تحويل مشتريان مي‌دهد.

ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجي ناجا با به دست آمدن اين اطلاعات به جستجوي خود ادامه دادند و متوجه شدند جاعل فراري فريد نام دارد و در جنوب تهران زندگي مي‌كند.

به اين ترتيب، ماموران ضمن هماهنگي قضايي با بازپرس رودگر در شعبه دوم دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران، به محل اختفاي متهم اعزام شدند و 2 روز قبل او را همراه همسرش شناسايي و دستگير كردند و در بازرسي از محل زندگي آنها مدارك جعلي از قبيل 750‌فقره گواهينامه بين‌المللي به نام اتباع افغاني، 90 عدد مهر مربوط به سازمان‌هاي مختلف ايران و افغانستان، كارت‌هاي خام متعلق به حزب اسلامي افغانستان، ده‌ها فقره كارت ترددي اين اتباع در ايران، چندين گذرنامه و مدارك مختلف تحصيلي و برگه فاكتوري متعلق به يك چاپخانه در تهران كشف و ضبط كردند.

با انتقال اين 2 متهم به مركز پليس، آنها در بازجويي به جعل و فروش انواع مدارك جعلي اعتراف كردند.

آموزش در ملاقات‌هاي زندان

فريد متهم در اظهاراتش به پليس گفت: از يك سال قبل با مردي به نام عتيق كه كارش جعل مدارك بود، آشنا شدم و با او همكاري مي‌كردم؛ به اين ترتيب كه هر روز 10 تا 15 مدرك جعلي از قبيل گذرنامه، شناسنامه، مدارك تحصيلي، كارت تردد و گواهينامه بين‌المللي را تهيه و به مشترياني كه او معرفي مي‌كرد، مي‌فروختم و مبالغ به دست آمده را ميان هم تقسيم مي‌كرديم.

متهم ادامه داد: همكاري‌مان ادامه داشت تا اين‌كه مهرماه امسال عتيق و 2 نفر از اعضاي باند شناسايي و دستگير شدند. پس از اين‌كه آنها روانه زندان شدند، چند بار به ملاقات سركرده باند عتيق در يكي از زندان‌ها رفتم و در خصوص متوقف شدن فعاليت‌مان در ارتباط با تهيه مدارك جعلي با او صحبت كردم كه او از من خواست به فروش مدارك ادامه دهم و ماهانه مبلغي به حسابش واريز كنم، سپس از من خواست به ملاقات يكي از دوستانش در جنوب تهران رفته و دفترچه‌اي را كه نام مشتريان و متقاضيان جديد در آن ثبت شده است، تحويل و از آنها سفارش‌هاي جديد را بگيرم كه پذيرفتم و قرار شد هر وقت با مشكلي روبه‌رو شدم، براي حل آن به زندان رفته و با عتيق ملاقات كنم.

متهم اضافه كرد: طبق خواسته او عمل كردم و با به دست آوردن آن دفترچه، با مشترياني كه نامشان در آن نوشته شده بود، تماس مي‌گرفتم و با آنها معامله مي‌كردم و آنها مجبور بودند براي اين‌كه مدارك جعلي را 2 ساعته تحويلشان دهم، 3 تا 5 مشتري به من معرفي كنند.

به اين ترتيب از 3000 نفر سفارش مدارك جعلي گرفتم و آنها را تحويلشان دادم و به اين ترتيب مبالغ كلاني به دست آوردم و هر ماه مبلغي به حساب مالي عتيق، سركرده باند واريز مي‌كردم و همسرم نقشي در جعل اسناد و مدارك نداشت.

در حالي كه تحقيقات از اين متهم ادامه داشت، ماموران صاحب چاپخانه را كه برخي از گواهينامه‌هاي بين‌المللي و كارت هاي ترددي اتباع افغان در محل كار وي تهيه شده بود، پيدا كردند. با انتقال اين مرد به اداره مهاجرت و اتباع خارجي ناجا، وي در بازجويي گفت عتيق (سركرده باند) او را هم فريب داده و با جعل نامه سفارتخانه افغانستان، خود را كارمند اين سفارت معرفي و با ارائه برگه‌اي از او خواسته گواهينامه‌هاي بين‌المللي مربوط به تردد 5000 افغان را تهيه كند كه پذيرفته و در قبال آن مبالغي دريافت كرده است.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر