کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

متهم شدن اوباما به سوء استفاده از زمین‌لرزه

موضع گیری‌های دولت امریکا درباره زمین‌لرزه هائیتی و کمک‌ها به این کشور به بحث داغ محافل داخلی امریکا تبدیل شده است.

روزولین جوردن خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی در این خصوص گفت این مسئله به صورتی است که برخی محافظه کاران در امریکا باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را متهم می کنند که با استفاده از این فرصت تلاش می کند تا محبوبیت خود را افزایش دهد. حتی برخی مردم امریکا را تشویق می کنند به مردم هائیتی کمک نکنند.

جرج بوش و بیل کلینتون روسای جمهوری سابق امریکا در همه مصاحبه های خود با تلویزیونهای مهم تلاش کردند تا مردم را به کمک به زلزله زدگان هائیتی و بازسازی این کشور تشویق کنند. انها همچنین انتقادات برخی محافظه کاران نظیر راش لیمبا از مفسران معروف رادیویی را که گفته بود امریکا نباید پول و نیرو به هائیتی بفرستد ، رد کردند. برخی راش لیمبا را عملا رهبر واقعی حزب جمهوریخواه می دانند.

روسای جمهور سابق امریکا همچنین پاسخ فوری امریکا را به اوضاع نابسامان هائیتی در حالیکه بیشتر بخشهای دولتی این کشور بر اثر زمین لرزه از کار افتاده اند ، ضروری دانستند. در واقع تمرکز کلینتون و بوش جلب توجه و انرژی مردم امریکا به بازسازی جامعه هائیتی است که مدتها بود به علت بحرانهای دیگر از جمله بحران اقتصادی امریکا از اوضاع نابسامان هائیتی منحرف شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر