کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

طلایی: تندروی از سوی هرکس باشد مذموم است

عضو شوراي شهر تهران و رييس پليس اسبق تهران بزرگ كه اين روزهاي از اظهارنظرها و فعاليت‌هاي سياسي نيز بدور نيست، در گفت‌وگو با ايسنا براهميت و كاركرد وحدت تاكيد كرد و گفت:« حيات و بقاي نظام و انقلاب ما در گرو همبستگي و يكپارچگي ملي حول محور قانون اساسي ،انديشه‌هاي امام (ره) ، ولايت و رهبري قابل تحقق است.»

مرتضي طلايي كه سال‌ها درعرصه‌ مديريتي به خصوص انتظامي و امنيتي كشور، به عنوان رييس پليس تهران بزرگ ، حضوري به ياد ماندني را به عنوان "رييس پليس محبوب تهران بزرگ" داشته است، درسال‌هاي اخير به عنوان نماينده منتخب مردم تهران در ساختمان بهشت، رياست كميسيون فرهنگي و اجتماعي را برعهده دارد. وي درعين حال در سمت رييس كميته‌ي شوراها ومديريت محلي كميسيون سياسي،دفاعي وامنيتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز حضور دارد.

طلايي در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر اين‌كه " مردم ما در طول 30 سال پس از انقلاب در كليه امور از مسوولان جلوتر بوده‌اند" اظهار كرد: « طي اين سال‌ها، در هيچ آزموني در كارنامه مردم حتي تجديدي هم مشاهده نمي‌شود. مردم ما همواره سربلند بوده اند، درحاليكه متاسفانه گروه‌هاي سياسي در بسياري از آزمون‌هاي پس از انقلاب سربلند بيرون نيامده، اثربخش نبوده اند وبه عبارت ديگر نمره تجديدي و يا مردودي را در كارنامه خود ثبت كرده‌اند.»

وي تاكيد كرد:« خوب است به نام و زبان مردم از گروه‌ها و نخبگان سياسي دعوت كنيم تا اگر براي جامعه هم نشده براي بقاء خودشان از منازعات و كشمكش‌هاي بيهوده و پوچ دست بردارند و بيشتر به فكر امنيت و انسجام ملي ‌باشند و آگاهانه‌تر محيط پيرامون خود را هم در داخل و هم خارج بنگرند و ببينند در داخل، كاري كرده‌اند كه هيچ اعتبار و جايگاهي بين مردم ندارند و اگر نظرسنجي در ميان افكار عمومي صورت بگيرد نشان خواهد داد كه برخي گروه‌هاي سياسي در حد صفر از پايگاه و جايگاه اجتماعي برخوردارند.»

وي خاطرنشان كرد:« گروه‌هاي سياسي بايد توجه داشته باشند دشمناني كه آن سوي آب‌ها نشسته‌اند و اين هزينه‌هاي هنگفت را مي‌پردازند براي چيست؟ آن‌ها هيچيك از گروه‌هاي داخل نظام را نمي‌خواهند؛ لذا بايد مواظب بود كه مورد سوءاستفاده‌ ابزاري قرار نگيريم. دشمنان ما، به دنبال اغراض و مطامع خود هستند و اگر كسي با نگاهي هوشمندانه و با بصيرت به وضعيتي كه جامعه امروز ما با آن مواجه است بنگرد، با فرض اين‌كه مدعي باشد صد در صد حق با اوست، به نظر من به خاطر حفظ امنيت و منافع ملي، نظام و انقلابي كه عصاره خون شهداست بايد از آن (حق مورد ادعاي خود) چشم‌پوشي كند و هيچ دليلي نمي‌تواند اين برخوردها و رفتارهايي را كه امروز در كشور توسط جريانات و گروه‌هاي سياسي صورت مي‌گيرد، توجيه كند. فرقي نمي‌كند كدام گروه باشد، هر گروهي با هر انديشه‌اي كه بخواهد اعتقاد مردم به نظام را سلب كند و اميد را نسبت به آينده كشور بكاهد و آن را به ياس مبدل كند و در كلام يا رفتار به گونه‌اي عمل كند كه دشمنان خارجي ما از آن بهره‌برداري كرده و خوشحال شوند، نمره آن‌ها مردودي است. آن‌ها بايد ابتدا به بازنگري درون خود بپردازند و ببينند به چه دليل و با چه هدف و روشي فعاليت مي‌كنند و به كجا مي‌خواهند بروند، بعد تصميم بگيرند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر