کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

چین «ارتش سایبری» آمریکا را عامل ناآرامی‌های ایران دانست

روزنامه «خلق» ارگان حزب کمونیست چین، ایالات متحده را متهم کرد که با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب، به نآارامی‌های ایران دامن می‌زند.

در سرمقاله روز یکشنبه ارگان حزب کمونیست چین، آمریکا متهم شده است که با بهره‌گیری از «ارتش سایبری» و «تیپ هکرها» در ناآرامی‌های ایران دست دارد.

ارگان حزب کمونیست چین همچنین تأکید کرده است که ایالات متحده تحت لوای آزادی اینترنت، کنترل آن را در دست گرفته است.

این موضع‌گیری در حالی ابراز می‌شود که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، روز پنجشنبه از سانسور اینترنت در چین و دیگر نقاط جهان انتقاد کرد و خواستار بسط آزادی در این عرصه شد.

پکن نیز یک روز پس از سخنان هیلاری کلینتون، به واشینگتن هشدار داد که دخالت آمریکا در مورد مقررات اینترنت در این کشور به مناسبات دوجانبه لطمه خواهد زد.

در ادامه سرمقاله ارگان حزب کمونیست چین آمده است: «ورای آنچه آمریکا آزادی بیان می‌خواند، دسیسه عریان سیاسی است. چطور پس از انتخابات ایران این ناآرامی به وجود آمد؟»

سرمقاله‌نویس روزنامه «خلق» به پرسش خود اینگونه پاسخ می‌دهد: «به خاطر جنگ آنلاینی که از سوی آمریکا، از طریق فیلم‌های یوتیوب و توئیتر به راه افتاده و به شایعه‌سازی، تفرقه‌افکنی و کاشتن تخم اختلاف میان هواداران محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان منجر شده است.»

چین در ماه مارس، مصادف با سالگرد ناآرامی‌های تبت، یوتیوب را فیلتر کرد و پس از آن در ماه ژوئن درست پیش از بیستمین سالگرد سرکوب تیان‌آنمن توئیتر را مسدود کرد؛ شبکه اجتماعی فیس بوک نیز از اوایل ماه ژوییه در چین فیلتر شده است.

ارگان حزب کمونیست چین می‌افزاید در نگاه سیاستمداران آمریکایی‌ تنها اطلاعاتی که از سوی ایالات متحده کنترل می‌شود «اطلاعات آزاد» است و تنها اخباری که مورد تصدیق آمریکا است، «اخبار آزاد» است.

هیلاری کلینتون روز پنجشنبه پس از آن چین را به خاطر سیاست اینترنتی‌اش به باد انتقاد گرفت که شرکت گوگل اعلام کرد مورد حمله هکرها قرار گرفته و تهدید کرد که ممکن است موتور جستجوی چینی خود را ببندد اگر نتواند به شیوه‌ای قانونی و بدون فیلتر به این کشور خدمات دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر