کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

وزارت اطلاعات: آلمان در حوادث عاشورا دست داشت

معاون وزیر اطلاعات می گوید که یکی از افرادی که در ناآرامی های روز عاشورا بازداشت شده به سرویس اطلاعاتی آلمان وابسته است و از طریق دیپلمات‌های آلمانی هدایت می شده است.

به گفته وی «یوگی» و «اینگو»، دو دیپلمات آلمانی هستند که نقش آنها در حوادث عاشورا برای جمهوری اسلامی مسجل شده است. به گزارش خبرگزای ایسنا، این دو آلمانی بازداشت شده، از طریق یکی از گروه های جنبش سبز، جوانان را برای حضور در تظاهرات های ضد دولتی دعوت می کردند.

معاون وزیر اطلاعات می گوید: عکس‌ها و فیلم‌های ارتباط دیپلمات‌های آلمانی با جوانان مرتبط با آن‌ها موجود است که سفارت و سفیر آلمان باید پاسخگوی ارتباط خارج از شئون پرسنل خود با شهروندان ایرانی باشند.

نام این مقام مسوول در خبرگزاری ها منتشر نشده است.

این مقام اطلاعاتی تاکید کرد که وقایع روز عاشورا در تهران توسط شبکه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی «سازماندهی» شده بود.

معاون وزیر اطلاعات به «فراخوان» حضور در تظاهرات روز عاشورا از سوی صفحه فیس بوک میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت افرادی چون سازگارا و نوری زاده هم از طریق شبکه های ماهواره ای مردم را به شرکت در تظاهرات دعوت کرده اند.

وی همچنین از شناسایی و دستگیری یکی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی خبر داد. به گفته معاون وزیر اطلاعات طبق اسناد موجود و اعترافات این فرد، وی از طریق یک سرشبکه با سرویس‌های اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی ارتباط داشته و اطلاعات محرمانه را به خارج منتقل میکرده‌ است.

این نخستین بار نیست که مقام های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ناآرامی های پس از انتخابات را به سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی نسبت می دهند.

معاون وزیر اطلاعات اضافه کرد: تعدادی از دستگیرشدگان مرتبط با حادثه روز عاشورا از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند؛ چرا که سازمان منافقین و چریك‌های فدایی اقلیت و اکثریت برای شرکت در راهپیمایی این روز به نیروهای خود فراخوان داده بودند و تعدادی از نیروهای آن‌ها در صحنه اغتشاش روز عاشورا حضور داشتند که دستگیر شدند.

این مقام اطلاعاتی گفته است که یکی از بازداشت شدگان، از حوادث اخیر با دوربین‌های ظریف فیلمبرداری میکرده و بعضی از آنها را آن‌لاین و برخی دیگر را با فاصله به مرتبطان خود در اروپا میداده که بعد از دستگیری وسایل ارتباطی و فنی مجهز که کار ارسال این فیلم‌ها به وسیله آنها انجام می شده، از منزل نامبرده کشف و ضبط شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر