کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

خواب نامنظم باعث چاقی می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که مبتلا به سوءتغذیه هستند و خواب نامنظم دارند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

احمدرضا درستی مطلق اظهار داشت: خوابیدن به موقع می‌تواند بسیار مهم باشد. در واقع چاق شدن، لاغری و کاهش توانایی مغز به زمان خوابیدن بستگی دارد و کسانی که زیاد می‌خوابند، چاق‌تر هستند.

وی گفت: غذاهایی که می‌خوریم نیز بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد. خوردن بعضی غذاها به هنگام شب باعث یک خواب شبانه راحت می‌شوند و برعکس خوردن بعضی دیگر تأثیر منفی بر خواب می‌گذارد و باید از خوردن آن‌ها قبل از خواب پرهیز کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: شب باید غذای سبک خورده شود. غذای سنگین باعث فعالیت بیشتر دستگاه گردش خون می‌شود و در صورت خوابیدن بسیار مشکل می‌شود. کسانی که غذای سنگین مصرف می‌کنند تمرکز فکری آنها کاهش پیدا کرده و خواب‌های آشفته می‌بینند و بهتر است شب غذای ساده خورده شود.

درستی گفت: افرادی که از تغذیه نامناسب استفاده می‌کنند و مبتلا به سوءتغذیه هستند، نیز دچار خواب آلودگی شدید می‌شوند و کسانی که خواب نامنظم دارند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. وی افزود: استرس و نگرانی باعث کم‌خوابی و نامنظم شدن خواب می‌شود به دلیل اینکه مغز درگیر است و زمینه را برای چاقی افراد ایجاد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر