کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

"برخی هنرمندان سم هستند"

معاون برنامه‌ريزي و منابع نيروي انساني استاندار كهگيلويه و بوير احمد تاكيد كرد كه برخي از هنرمندان مسموم نيستند بلكه سم هستند و مي‌خواهند انديشه‌هاي غربي را در كشور حاكم كنند.

سيدمحمود موسوي در آيين توديع و معارفه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان در سالن اجتماعات اين اداره كل گفت: 72 شبكه رايويي و تلويزيوني به زبان فارسي بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران برنامه پخش مي‌كند و اينها كساني هستند كه حب و بغض در جامعه ايجاد مي‌كنند.

وي معتقد است كه حب، بغض، شك و يقين 4 ابزاري هستند كه در جنگ نرم براي تسخير انسان‌ها به كار گرفته مي‌شوند و جالب اينجاست كه اين 4 ابزار مربوط به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

به گزارش ايلنا از ياسوج،‌ موسوي در ادامه با انتقاد از مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي طي چند ساله گذشته اظهار داشت: به رغم اينكه همه دولت‌ها بعد ز انقلاب فعاليت‌هاي زيادي را در ارتباط با فرهنگ به كار گرفته‌اند اما متاسفانه در چند ساله اخير شاهد خدمات فرهنگي مطلوب در اين استان نبوده‌ايم.

وي، مهم‌ترين دليل مطلوب نبودن كاركرد فرهنگي ازسوي مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بوير احمد را ناشي از ضعف مديريت‌ها عنوان كرد.

معاون حقوقي و امور استان‌ها در مجلس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين آيين تاكيد كرد كه براي توسعه همه‌جانبه نياز به همدلي، هم‌گرايي، اتحاد و همراهي تمامي افراد است.

دكتر عظيمي گفت: پيامد همدلي‌ها و هم‌گرايي‌ها افزايش مشاركت مردمي در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه حوزه فرهنگ را به دنبال دارد.

وي افزود: درمقابل ناهنجاري‌ها و ضدارزش‌هايي كه دشمن با دانش فني و تكنولوژي روز خود درحال نهادي ساختن آن است، مي‌بايست دستگاه‌هاي فرهنگي رويكردهاي جديد و توانمندي از خود نشان دهند.

مديركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بوير احمد هم در اين آيين با تشريح دوران اسارت خود در زندان عراق يادآور شد دوران اسارت را طي كرده‌ام، پايبند به آرمان‌هاي امام بوده و هستم و از خاتمي رئيس جمهور وقت نيز لوح تقدير گرفته‌ام.

قادر آشنا گفت: تصاوير خاتمي و هاشمي را در خانه خود دارم هرچند كه برخي به همين دليل بر من خرده گرفته‌اند و من به آنان گفتم اين تصاوير بخش‌هايي از زندگي من است.

وي با تاكيد بر اين موضوع كه حق نداريم به ساحت مقدس هيچ انساني توهين كنيم، اظهار داشت: علاوه‌بر اين حق نداريم و نبايد از روي خشونت با كسي رفتار نماييم، قول و وعده دروغ به مردم ندهيم زيرا مردم امروز از ما عمل مي‌خواهند و ديگر زمان سخنراني به اتمام رسيده است.

آشنا با ذكر اين مطلب كه شرط مديريت استقلال فكري و عملي است ،يادآور شد: مردم سرمايه‌هاي اصلي نظام هستند و نبايد به‌خاطر متاع دنيوي درمقابل ديگران سر تعظيم فرود آورد.

مديركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بوير احمد با انتقاد از اينكه از استان چهارمحال و بختياري 3 وزير و 7 استاندار در كشور وجود دارد و از اين استان يك مورد استاندار هم وجود ندارد، يادآور شد: توسعه منهاي اخلاق و انسانيت معنايي ندارد و توسعه بدون اخلاق پشيزي نمي‌ارزد.

آشنا، عملكرد نوذري استاندار اين استان در برخورد با مديران را مورد انتقاد شديد قرار داد و خاطرنشان كرد: به دليل اينكه اهانت‌هايي از طرف وي صورت گرفته نمي‌توانستم با وي كنار بيايم.

مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بوير احمد نيز در اين آيين گفت: من هم فعال سياسي هستم و هم كار فرهنگي نموده‌ام مگر اشكال دارد كه آدم هم فرهنگي باشد و هم سياسي.
حجت‌الاسلام آيت‌الله عبدي‌پور، آبرو و حيثيت يك جامعه را وابسته به فرهنگ آن جامعه دانست و اظهار داشت: دغدغه فرهنگي مردم و مسئولان در اين استان كمرنگ شده است.

وي افزود: تمامي زمينه‌هاي رشد و تعالي را بايد در جامعه هماهنگ دانست و در عرصه اخلاق بايد با عطوفت رفتار كنيم.

به گزارش ايلنا از ياسوج، در پايان اين آيين، حجت‌الاسلام آيت‌الله عبدي‌پور ازسوي دكتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بوير احمد منصوب و از خدمات قادر آشنا مدير كل سابق تقدير شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر