کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

انتقاد مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی از وزیر ارشاد

 مسیح مهاجری، مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی در نامه‌ای به وزیر ارشاد از عملکرد دبیر هیات نظارت بر مطبوعات انتقاد کرد.
مهاجری در نامه خود خطاب به سیدمحمد حسینی آورد: روزنامه جمهوری اسلامی عمل به قانون را وظیفه حتمی خود می‌داند و هرگز تخلف از آن‌را برای هیچ‌کس جایز نمی‌داند.
وی با بیان این‌که آن‌چه مهم است فهم درست قانون است افزود: متاسفانه دبیر هیات نظارت بر مطبوعات عبارت «کسانی‌که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت و یا تبلیغ می‌کنند حق هیچ‌گونه فعالیت مطبوعاتی را ندارد» که معنای روشن آن محرومیت این قبیل افراد از داشتن امتیاز یا مسئولیت و فعالیت در مطبوعات است را به معنای ممنوعیت چاپ اخبار آن‌ها در مطبوعات گرفته و با استناد به این تفسیر نادرست از قانون مطبوعات به روزنامه جمهوری اسلامی تذکر داده است.
مهاجری با اشاره به بیانیه 17 میرحسین موسوی تاکید کرد: آن‌چه از بیانیه آقای موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی به چاب رسیده، نه تنها حاوی هیچ نکته‌ای علیه نظام نیست بلکه مشتمل بر حمایت از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.
وی ادامه داد: این اقدام با هدف جذب حداکثری و دفع حداقلی مورد نظر رهبر انقلاب صورت گرفته و از وظایف مطبوعات است.
به عقیده مهاجری هنر مطبوعات این نیست که افراد را از نظام دور کنند بلکه باید برای جذب آن‌ها به نظام تلاش نمایند.
مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی هم‌چنین اظهار داشت: این‌که آقای موسوی از مصادیق کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت یا تبلیغ می‌کنند یا نه موضوعی است که مراجع ذی‌صلاح قانونی باید درباره آن اظهار نظر کنند و قضاوت در این‌باره از صلاحیت دبیر هیات نظارت بر مطبوعات خارج است.
مهاجری تصریح کرد: مهم‌تر آن‌که رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها تصریح فرموده‌اند افراد را نباید به مجرد مخالفت با بعضی امور به ضدیت با نظام متهم نمود.
وی در پایان، تذکر کتبی هیات نظارت بر مطبوعات را فاقد وجاهت قانونی دانسته و خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: از جنابعالی که خوشبختانه با مفاهیم حقوقی آشنا هستید انتظار دارم مشارالیه را در جهت تلاش برای فهم قانون و رعایت حقوق شهروندان و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی ارشاد فرمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر