کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

حق شناس: میدان مناظره رینگ بوکس نیست

مهر: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، پیشنهاد کرد که مناظره ها به شبکه های مختلف صداوسیما تسری یابد و سران سابق قوا به عنوان یک طرف مناقشات به مناظره دعوت شوند.

محمد جواد حق شناس با بیان اینکه ملت ایران حداقل در 200سال اخیر آغازگر تحولات عمیق فکری و فرهنگی در منطقه خاورمیانه و جهان سوم بدون دست یازدیدن به خشونت بوده اند به مسائل بوجود آمده پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: این مسائل در سه شکاف اصلی "بین مسئولان نظام "، "بین مردم و مسئولان" و "بین خود مردم" ، خود را نشان داد.

وی وظیفه نخبگان، مسئولان نظام و بویژه رسانه ها را در شرایط فعلی جامعه جلوگیری از تعمیق شکاف های مذکور دانست و افزود: آنان باید به سمتی حرکت کنند که پیوند میان نخبگان و مردم، نخبگان با یکدیگر و سیاستمداران با مردم محکم تر شود.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی با اظهار تاسف از اینکه بعد از انتخابات مسئولان در مدیریت بحران و جمع کردن اتفاقات بعد از انتخابات ضعیف عمل کردند و در برخی مواقع موجب تشدید بحران شدند ، گفت: برخی از مسئولان با وجود اینکه مردم در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند آگاهی از اخبار روز جامعه هستند تا به سمت رسانه های بیگانه هجرت نکنند، رسانه های مستقلی مانند اعتماد ملی را بستند.

حق شناس با اشاره به برنامه مناظره های اخیری که درسیما برگزار می شود، عنوان کرد: حرکتی که اخیرا در صدا وسیما آغاز شده را یک حرکت رو به جلو ولی دیرهنگام می دانم و به نظر می رسد اگر این اتفاقات در بعد از انتخابات اتفاق می افتاد شاید جامعه با این هزینه های سنگینی که به آن تحمیل شده، روبرو نمی شد، اما همین میزان هم قابل تقدیر است ضمن اینکه ضعف هایی در تکنیک اداره برنامه و هدف گذاری در آن کاملا مشهود است.

وی با ارائه پیشنهاداتی به صدا وسیما اعلام کرد: به نظر می رسد اگر شبکه های دیگر نیز با توجه به مخاطبانی که دارند اقدام به تهیه و ساخت چنین برنامه هایی بکنند، شاهد اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: دعوت از شخصیت های مطرح سیاسی که در گذشته در جایگاه سران قوا به ایفای نقش می پرداختند برای مناظره نیز ضرورت دارد زیرا اکنون مردم علاقمند هستند که سخنان آنان را بشنوند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه طرفین مناظره کمتر باید سراغ محکوم کردن یکدیگر بروند، گفت: در حقیقت طرفین مناظره بایستی هدف را رسیدن به یک راه مناسبی که مورد قبول طرفین است برای یافتن راهکارهای بازگشت اعتماد و رسیدن به یک مسیر خروجی برای برون رفت از شرایط فعلی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: میدان مناظره مانند رینگ بوکس نیست که هر کسی ضربات بیشتری بزند پیروز میدان خواهد بود بلکه میدان مناظره میدان اندیشه است و باید طرف مقابل را به لحاظ فکری اقناع کرد.

حق شناس ادامه داد: تشکیل میزگردهایی با حضور چندین نفر از سیاسیون که به همه ابعاد ماجرا بپردازند لازم به نظر می رسد.

این فعال سیاسی و رسانه ای با انتقاد از عملکرد مجری برنامه مناظره ها در سیما، خاطرنشان کرد: انتظار می رود مجری برنامه مناظره ها از توانایی لازم به لحاظ داشتن جایگاه علمی ، تجربه و شناخت ابعاد متفاوت ماجرا برخوردار بوده و از همه مهمتر متکی بر عنصر بی طرفی باشد تا بتواند مناظرات را در یک قالب مشخص که منتج به نتیجه مناسب شود پیش برد.

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی با بیان اینکه به نظر می رسد در شرایط کنونی روزنامه هایی مثل اعتماد ملی که بی جهت تعطیل شدند، دوباره باید به عرصه مطبوعات بازگردند، گفت: در اینصورت مناقشات به جای اینکه در کف خیابانها انجام شود در صفحات کاغذ و با اندیشه انجام خواهد شد ولی در غیر این صورت مردم به سراغ رسانه های بیگانه خواهند رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر