کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

کودکان انگلیسی، زبان چینی یاد می گیرند

در حالی که اکثر والدین در سراسر جهان تلاش می کنند تا فرزندان شان در کنار زبان مادری حتما زبان انگلیسی هم بیاموزند، کودکان بریتانیایی خود را آماده یادگیری زبان چینی می کنند.

افزایش نقش اقتصادی چین در اقتصاد جهان و مهاجرت روز افزون چینی ها به تمامی نقاط جهان موجب شده است که بسیاری از غربی ها که مناسبات اقتصادی آنها به نوعی با چین یا چینی ها مرتبط است، بر آن شوند تا زبان دشوار آنها را فرا گیرند.

زبان چینی که به دو نوع "مندرین" و "کانتونی" صحبت می شود، طی سال های اخیر به شدت مورد توجه تاجران و کارمندان کشورهای غربی قرار گرفته که با کارخانه های چینی و یا مشتریان چینی سر و کار دارند.

اد بالز، وزیر امور کودکان بریتانیا، در گفتگو با بی بی سی گفته است که تمامی کودکان در بریتانیا باید از فرصت یادگیری یک زبان رایج خارجی مانند مندرین برخوردار باشند.

هم اکنون این نوع زبان چینی (مندرین) به طور فزاینده ای در مدارس بریتانیا در حال آموزش است به طوری که از هر هفت دانش آموز بریتانیایی یک نفر در حال یادگیری این زبان است.

آقای بالز بر اهمیت یادگیری این زبان و نقش آن بر تحولات و مناسبات اقتصادی جهان تاکید کرده است و همچنین یادگیری زبان هایی فراگیر همچون پرتغالی یا اسپانیایی را از ضرورت های آموزشی بریتانیا ذکر کرده است.

او حتی یادگیری زبان اندونزیایی را به خاطر جمعیت چند صد میلیونی این کشور و ارزش مناسبات اقتصادی آن واجد اهمیت دانسته است.

تجارت جهانی و ضرورت های روز

وزیر امور کودکان بریتانیا از افزایش مدارسی که در این کشور زبان مندرین آموزش می دهند خبر داد و گفت: "در آینده نزدیک آموزش زبان چینی همانند آموزش زبان های آلمانی و فرانسوی در مدارس بریتانیا رونق خواهد گرفت."

آقای بالز با توجه به جهانی شدن مناسبات اقتصادی، برضرورت یادگیری زبان هایی که جمعیت فراوانی از مردم دنیا به آن صحبت می کنند، تاکید کرده است.

هم اکنون یادگیری زبان های خارجی برای دانش آموزان بریتانیایی ۷ -۱۱سال اجباری است و قرار است از سال آینده تحصیلی یادگیری زبان های خارجی برای تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز اجباری شود.

زبان چینی به علت جمعیت میلیاردی چین فراگیر ترین زبان دنیا است. زبان اسپانیایی و پرتغالی در رتبه دوم قراردارند و اکثر کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی به انضمام اسپانیا و پرتغال از آن استفاده می کنند. زبان هندی،انگلیسی، و عربی درتبه های بعدی قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر