کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

پيدا كنيد رابرت هلوي را...!

«شعارنويسي روي اوراق بهادار» يكي از دستورالعمل هايي است كه تئوريسين هاي «جنگ نرم» و «كودتاي مخملي» به پياده نظام خود توصيه مي كنند. رابرت هلوي ROBERT HELVEY در توضيح و تشريح اين دستورالعمل مي گويد؛ از ميان اوراق بهادار، اسكناس ها براي شعارنويسي عليه حاكميت از اهميت بيشتري برخوردار است، چرا كه اسكناس ها در ميان مردم دست به دست مي چرخند و شعارهاي نوشته شده روي آنها در جريان اين چرخه متداول به گوش همه مي رسد! هلوي اين حركت را به چند علت از شعارنويسي روي ديوارها و يا صندلي اتوبوس ها و قطارها مناسب تر و كم هزينه تر مي داند و در توضيح نظر خود مي گويد؛ شعارنويسي روي ديوارها هميشه با خطر شناسايي شدن شعارنويس ها و دستگيري آنها همراه است ولي نوشتن همين شعارها روي اسكناس ها مي تواند در خلوت محض صورت پذيرفته و شعارنويس را از خطر شناخته شدن دور كند. از سوي ديگر احتمال اين كه مردم اسكناس هاي شعارنويسي شده را دور بريزند زياد نيست، بلكه بسياري از مخالفان اين شعارها نيز ترجيح مي دهند اين اسكناس ها را هرچه زودتر خرج كنند. رابرت هلوي درباره يكي ديگر از- به زعم او- امتيازات شعارنويسي روي اسكناس ها مي گويد؛ چنانچه اين اسكناس ها در دست كسي ديده شود، براي مقامات قضايي و پليس اثبات آن كه شعار روي اسكناس توسط خود او نوشته شده باشد بسيار دشوار است. همين دستورالعمل با توضيحات تقريبا مشابه از سوي چند تن ديگر از تئوريسين هاي كودتاي مخملي- از جمله جين شارپ- نيز ارائه شده است كه شرح آن به درازا مي كشد.

عوامل پشت صحنه فتنه اخير نيز دستورالعمل ياد شده را به كار گرفتند و شعارهايي عليه اسلام، حضرت امام(ره) و حتي پيامبر اكرم(ص) روي برخي از اسكناس ها نوشته و سعي در توزيع آن در چرخه متداول اسكناس ها داشتند كه اين اقدام سران فتنه نيز مانند ساير اقدامات ديكته شده به آنها با واكنش شديد مردم مسلمان و مؤمن روبرو شده و بسياري از اين اسكناس ها توسط خود مردم به بانك ها تحويل گرديده و تعويض شدند.


درپي اين اقدام نفرت انگيز عوامل فتنه و با مراجعه و پيگيري هاي مكرر مردم، بانك مركزي در تاريخ 10 دي ماه اعلام كرد «اسكناس هايي كه روي آن نوشته، مهر و يا هرگونه علامت اضافه وجود داشته باشد از 17 دي ماه فاقد اعتبار خواهد بود» و از دارندگان اينگونه اسكناس ها خواست با مراجعه به شعب بانك ملي ايران در سراسر كشور نسبت به تعويض آن اقدام كنند.

در پي صدور اطلاعيه بانك مركزي، دستورالعمل تئوريسين هاي كودتاي مخملي كه با سفارش هاي پي درپي رسانه هاي فارسي زبان بيگانه مخصوصاً راديو فردا -وابسته به سيا- و راديو اسرائيل همراه بود، ناكام ماند و مردم از دريافت اسكناس هايي كه روي آنها شعارنويسي شده بود به شدت خودداري مي كردند و در چند مورد كه شعارها عليه اسلام و امام و يا ساير مقدسات و باورهاي ارزشي مردم بود، ارائه كنندگان اسكناس ها با برخورد سخت و خشم آلود مردم روبرو شدند.

و اما، ديروز، رئيس كل محترم بانك مركزي در اقدامي سأال برانگيز اعلام كرد «سقف زماني براي تعويض اسكناس هاي مخدوش برداشته شده است»! و در توضيح - بخوانيد توجيه- اين تصميم گفت؛ «بانك مركزي تاريخي را اعلام كرد كه تمام بانك ها آن را پذيرفتند ولي اين تاريخ به دليل اين كه ممكن بود به مردم فشار آورده و آنها را با سختي مواجه كند و همچنين باعث هجوم مردم به بانك ها شود تمديد شد»! اشاره برادر عزيزمان جناب آقاي بهمني رئيس كل محترم بانك مركزي درباره «تمديد» مورد اشاره ايشان نيز، تعجب آور است و به همه چيز شبيه است غير از تمديد! ايشان مي فرمايند «بنابراين سقف تاريخي براي تحويل اسكناس هاي مخدوش تا زماني كه مردم اين اسكناس ها را به بانك بدهند، تمديد شده است»! يعني اساساً سقفي در نظر گرفته نشده و اين اسكناس ها هميشه و بدون كمترين مانعي، معتبر خواهد بود!

لطفاً كيهان را به سوء ظن! و تندروي! متهم نكنيد و فقط اندكي در اين ماجرا انديشه بفرمائيد. آيا اقدام ديروز بانك مركزي، دقيقاً- و البته به طور ناخواسته- در راستاي دستورالعمل رابرت هلوي نيست؟! و آيا جناب آقاي بهمني عزيز نبايد با كمك مراكز امنيتي و اطلاعاتي كشور، خاستگاه اين تصميم عجيب و سأال برانگيز را كشف كرده و رد پاي افراد نفوذي و جريانات آلوده اي كه دستورالعمل ديكته شده بيگانگان به سران فتنه را در چنته بانك مركزي جاسازي كرده و با لطايف الحيل از زبان رياست محترم اين بانك به پياده نظام خود ابلاغ كرده اند را شناسايي كند؟!

آقاي بهمني عزيز! همه را مانند خود خيرانديش تلقي نفرمائيد، از كدام هجوم مردم براي تعويض اسكناس هاي مورد اشاره سخن مي گوئيد؟! چه كساني به جنابعالي گزارش داده اند كه مردم براي تعويض اسكناس هاي مخدوش با مشكل و ازدحام در بانك ها روبرو شده اند؟! كمترين ترديدي نداشته باشيد كه تصميم اخير از طريق نفوذي هاي بيگانه به حضرتعالي القا شده است. حضرتعالي با صدور اين ابلاغيه، بي آن كه بخواهيد و توجه داشته باشيد، مجوز انتشار شعارهاي ضد اسلامي و ضد انقلابي را صادر فرموده ايد، كه صد البته از ساحت ايماني شما به دور است.

... و بالاخره، در تيرماه 9135 هنگامي كه حضرت امام متوجه شدند كه در برخي از ادارات دولتي با استفاده از نامه هاي آرم دار رژيم شاهنشاهي مكاتباتي انجام گرفته است، به شدت برآشفته و خطاب به عوامل پنهان در پشت اين ماجرا فرمودند؛

«باز هم آرم هاي شاهنشاهي در كاغذهايشان هست. من نمي فهمم كه اينها چه اشخاصي هستند... اگر شاهنشاهي هستيد، خوب بگوئيد تا ما تكليفمان را با شما تعيين كنيم، تا من بگويم ملت با شما چه كند ... چرا اين افراد را از ادارات تصفيه نمي كنيد؟» صحيفه امام(ره)، جلد 21، ص 747

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر