کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

اظهارات رسایی درباره هاشمی

يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور امروز خود، ضمن قدرداني از ملت غيور ايران به ويژه مردم شريف تهران به دليل حضور آگاهانه و با بصيرت در راهپيمايي نهم دي ماه در دفاع از اصل ولايت، گفت: ملت ايران با اين حضور پرشور پس از 30 سال، نه تنها پايبندي به آرمان‌هاي امام راحل را به اثبات رساند كه اين حركت غيورانه در حقيقت جلسه‌ي محاكمه‌ي سران فتنه در خيابان‌هاي تمام شهرهاي ايران بود.

حجت‌الاسلام حميد رسايي خطاب به ملت ايران گفت: در سابقه‌ي تاريخ ايران همواره تلاش‌هاي دشمن براي شكست انقلاب اسلامي مشهود بوده است؛ روزگاري با جنگ داخلي، در مقطعي با ترورهاي كور، زماني با بمب‌گذاري، دوره‌اي با حمله‌ي نظامي مستقيم آمريكا در طبس و حتي آغاز جنگ تحميلي هشت ساله؛ در كنار تمامي اين موارد در مقطعي نيز عناصري فريب‌خورده براي رسيدن به قدرت تن به كودتا دادند.

وي گفت: در برخي كودتاهاي سال‌هاي نخست انقلاب، جريان استكبار با بهره‌گيري از تغيير هويت و عناصر سياسي و ديني پشيمان، اما قدرت‌طلب و با حمايت شبكه‌ي مالي و رسانه‌اي، خود براي فروپاشي انقلاب گام برداشت. امام امت با توجه به وحدت ملت و مسوولان پايبند به ولايت، اين كودتاها را در نطفه خفه كرد؛ پس از اين اقدام جامعه‌ي مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم در اقدامي انقلابي و بر اساس رسالت تاريخي‌اش، به عزل مرجع كودتا راي داد.

نماينده تهران افزود: امام امت سال‌ها بعد در پيامي مشهور به منشور روحانيت، از اين اقدام جامعه‌ مدرسين تجليل كرد، اما اين فقط امام(ره) نبود كه به تجليل از اقدام فقهاي جامعه‌ي مدرسين اقدام كرد، بلكه آقاي هاشمي رفسنجاني نيز در اين باره در سخنان قابل تاملي در آن سال‌ها گفت اين آقاياني كه به نام جامعه‌ي مدرسين بيانيه مي‌دهند همه‌شان يا اكثريت قاطع آنان مجتهد و اهل نظر و خبره هستند و در حوزه بوده‌اند و جريانات را خوب مي‌شناسند. نظر اينها نظر محكمي است. يعني نمي‌توان از نظر اينها به راحتي گذشت.

رسايي خطاب به هاشمي رفسنجاني، گفت: شما برخلاف امروز در سال 1360 خود رسما يك مرجع تقليد را عزل كرديد و گفتيد شريعتمداري به دليل ضعف در درك نقشه‌هاي دشمن براي براندازي جمهوري اسلامي، صلاحيت مرجعيت را ندارد. آقاي هاشمي رفسنجاني شما كه امروز و پس از كودتاي مخملي عده‌اي، هنوز هم حاضر به دست برداشتن از حمايت از آنها نيستيد، آن روز خطاب به سران كودتا گفتيد چطور مي‌شود كه اين افراد خطر ريختن خون مردم را براي مردم و حكومت و جامعه‌ي اسلامي ببينند و فكري براي جلوگيري از آن نكنند؟ يك مرجع نمي‌تواند تا اين حد بي‌درك و بي‌تقوا باشد. 



وي افزود: اكنون نيز در سال 88، با حمايت دشمنان قسم‌خورده انقلاب، كودتايي از جنس نرم كليد خورد، و به لطف الهي و با درايت و تيزبيني ولي فقيه زمان و تبعيت مردم از رهبرشان اين كودتا هر چند هزينه‌هايي را به ما تحميل كرد، اما در نهايت به شكست انجاميد. امروز نيز جامعه‌ي مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم براي بار دوم با همان ويژگي‌هايي كه شما برشمرديد به عدم صلاحيت فردي كه با تيتر روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و خبرسازي بي بي سي و رسانه‌هاي آمريكا و اسراييل به عنوان مرجع تراشيده شد راي داد، اما شما مي‌گوييد كه در تاريخ تشيع هرگز مرجعي عزل يا نصب نشده. آيا سال‌هاي دهه‌ي 60 كه شما عزل يك مرجع همسو با ضدانقلاب را اعلام كرديد و تيتر روزنامه جمهوري اسلامي شد، جزء تاريخ شيعه نيست؟

رسايي خاطرنشان كرد: آقاي هاشمي شما كه در ارديبهشت 60 گفته‌ايد، چهره‌هايي مانند بختيار، ازهاري، بني‌صدر، اميني، رجوي، رضا پهلوي، راديوي آمريكا، بي بي سي ورد و اسرائيل همه مسئله عزل شريعتمداري را به عنوان جرياني وانمود كردند كه در ايران مي‌تواند بخشي از مردم را تحريك كند، امروز به ما بگوييد كه بني‌صدر و رجوي و ربع پهلوي و رسانه‌هاي استكبار درباره‌ي كودتاي پس از انتخابات و سران اين كودتا و مرجع عزل شده آن چه نظري مي‌دهند؟ آيا امروز آنها مردم را تحريك نمي‌كنند؟ آيا امروز شما با سكوت‌تان به تحريك آنها كمك نمي‌كنيد؟

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس هم‌چنين، يادآور شد: آقاي هاشمي شما در حالي درباره‌ي اقدام جامعه‌ي مدرسين كه بر اساس وظيفه‌ي ذاتي و انقلابي‌اش بوده به فاصله يك روز اظهارنظر كرديد و آن را زير سوال برديد كه به عنوان رييس مجلس خبرگان رهبري، درباره‌ي حوادث كودتاي روز عاشورا سكوت كرديد؛ روز عاشورا در كنار هتك حرمت عزاي حسيني عده‌اي فريب‌خورده در برنامه‌اي سازمان‌يافته با حضور در خيابان‌ها شعار مرگ بر مهم‌ترين اصل قانون اساسي را سر دادند و شما در قامت رييس مجلس خبرگان كه مهم‌ترين وظيفه‌اش پاسداري از اين اصل است لب باز نكرديد.

وي افزود: نمي‌دانم شايد در صحت اين اخبار شك داشتيد، كه اگر در كودتا بودن حوادث پس از انتخابات و هدف بودن اصل ولايت فقيه شك داريد كافي است براي ساعتي به شبكه‌هاي صهيونيستي و آمريكايي حامي اين اقدام نظاره و تيتر برخي رسانه‌هاي داخلي را مرور كنيد، اما بدانيد كه جمعيت بيش از 40 ميليوني ملت ايران كه در نهم دي به خيابان‌ها آمد در كودتا بودن اين اقدام ترديد نداشت. شما در نطق سال 61 از شخصيت‌هاي ورشكسته سياسي و سران استكباري دنيا كه از آن حمايت مي‌كنند خواسته‌ايد تا به تجمع پرشور مردم تبريز و اردبيل در حمايت از رهبري توجه کنند و عبرت بگيرند، چرا امروز از سران فتنه نمي‌خواهيد به سيل خروشان مردم ايران - که قطعا ترکيب اين سيل را نمي‌توان تنها حاميان کانديداي پيروز انتخابات دهم دانست، - توجه كنند. حماسه روز نهم دي با قدم‌هاي استوار همان کساني رقم خورد که در 22 خرداد با دست‌شان افتخار چهل ميليوني را در پاي صندوق‌هاي راي آفريدند.

وي ادامه داد: آقاي هاشمي، شما در خطبه‌هاي نماز جمعه دهه شصت از دانشجويان خط امام خواستيد تا برخي از اسناد حمايت آمريکا از سران کودتا و محتواي جلسات آنها را در اختيار مردم قرار دهند، چرا امروز از سربازان گمنان امام زمان (عج)نمي‌خواهيد تا از محتواي جلسات متعدد عده‌اي ورشکسته سياسي كه براي به زمين زدن اصل ولايت دور هم نشستند و از جمله در بيت همين فرد معزول از سوي جامعه مدرسين يک شب قبل از مراسم تشييع فرد فوت شده تا صبح به بحث پرداختند، جامعه را خبردار کنند.

رسايي گفت: آقاي هاشمي، اگر در سر دادن شعارهايي به منظور حذف ولايت فقيه شک داريد، خب از نزديکان‌تان که به منظور سازماندهي اغتشاشات روز عاشورا يکي از لندن و ديگري در زير پل کالج در جمع آشوبگران بوده، سئوال کنيد.

والله قسم که ما دفاع از ولايت را از مثل شما آموخته‌ايم، يادتان هست امام امت در آخرين ساعات عمر پربرکت‌شان در حالي که دست در دست شما و رهبري معظم انقلاب داشتند فرمودند که من براي انقلاب هيچ خطري احساس نمي‌کنم مگر جدايي شما دونفر و آن روز رهبر انقلاب خطاب به امام امت فرمودند که مطمئن باشيد که اين جدايي هرگز از جانب من اتفاق نخواهد افتاد. اين اتفاق از جانب رهبرمان نيفتاد بلکه ايشان بارها و بارها آغوش باز کرد اما هر بار جز بي‌مهري چه ديد؟

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي گفت: امروز ما شاهد چشمان نگران رهبرمان هستيم که به دليل رفتار برخي از خواص خون دل مي‌خورند وفرياد " أين عمار" سر مي‌دهند. آقاي هاشمي لطفا يک بار ديگر به گذشته برگرديد و خاطرات‌تان را مرور کنيد و بياد بياوريد که امام فرمود: الله الله في بيوتکم.

رسايي در پايان گفت: خدايا انقلاب ما را از شر آقازاده‌ها از يک سو و وسوسه مسئولان دفاتر از سوي ديگر خلاص بگردان.

پروردگارا! بدعاقبتي کساني که انسان فکر نمي‌کرد بدعاقبت شوند، دل آدم را مي‌لرزاند، ما را بدعاقبت نکن. (دعاي رهبري در شام عاشوراي امسال)

نمايندگان در پايان نطق رسايي فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر منافق سر دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر