کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

مشکلات جنسی، عامل مهم اعتیاد به مواد مخدر

در حالی که تلقی رایج افراد این است که دوست ناباب علت اصلی اعتیاد به مواد مخدر است ،اما کارشناسان معتقدند یکی از مهمترین عوامل ترغیب افراد به سمت مصرف مواد مخدر ، مشکلات جنسی است.

برخی کارشناسان معتقدند که بیش از 70 درصد افراد به دلیل مشکلات جنسی به اعتیاد روی می آورند اما برخی دیگر این آمار را غیر واقعی می دانند. با این حال اجماع کافی در میان کارشناسان وجود دارد که عدم ارضای نیاز جنسی عامل حداقل یک سوم اعتیاد به مواد مخدر است.

مدتی پیش در یکی از مقالات کنگره چهارم خانواده و مسائل جنسی 30 درصد اعتیاد ها ناشی از عدم ارضا نیاز جنسی دانسته شد که از سوی داوران هم مورد تائید قرار گرفت.

دکتر سیدکاظم فروتن رئیس کلنیک سلامت خانواده در همین رابطه معتقد است که علت اعتیاد فقط دوست بد نیست و این یک واقعیت اثبات شده است که اعتیاد در بسیاری از موارد ریشه در مسائل جنسی دارد. به گفته وی عدم توجه به مسائل جنسی جامعه را از درون متلاشی می کند.

در همین رابطه نسبت امار طلاق با روابط جنسی نیز قابل توجه است. مطابق امار نهادهای رسمی بیش از 50 درصد طلاقها در کشور ناشی از مشکلات جنسی است. لازم به ذکر است مطابق امارها نیمی از افراد پس از اعتیاد دارای روابط نامشروع جنسی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر