کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

واردات دام از سیستان و بلوچستان به تهران

وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار گوشت اقدام به واردات دام از سیستان و بلوچستان کرده است.

در حالی که چندی پیش گوشت گرم گوساله با قیمت 7300 تومان در مراکز فروش گوشت در سطح شهر تهران از سوی وزارت بازرگانی توزیع شد،به نظر می رسد که این اقدام کفاف نیاز گوشت تهران را نداده است و به همین منظور وزارت بازرگانی مجاب شده است که همچون تابستان اقدام به واردات دام از سیستان و بلوچستان کند.

یدالله صادقی سرپرست سازمان بازرگانی استان تهران در این خصوص می گوید:"با توجه به این که گوشت تولید شده در استان پاسخگوی نیاز نبود برای تامین کسری موجود اقدام به واردات دام از استان سیستان و بلوچستان کرده‌ایم."

وی به خریداری دام های استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:"با توجه به این که میزان مصرف گوشت گوساله در سیستان و بلوچستان پایین است؛دامهای این استان خریداری شده و تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشتار می‌شود."

سرپرست سازمان بازرگانی استان تهران از نوع دام های وارد شده خبری نداده است و معلوم نیست دام های وارداتی به تهران گوسفند،بز یا گوساله است.

صادقی اذعان کرده است که با افزایش قیمت گوشت در ماههای گذشته،امر تنظیم بازار مواد پروتئینی از تاریخ 15 دی ماه سال جاری به وزارت بازرگانی سپرده شد.

تا پیش از این، بازار این محصولات توسط شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی تهران تنظیم می‌شد.

پیش از واگذاری با درخواست جهاد کشاورزی از سازمان بازرگانی برای پایین آوردن قیمت گوشت قرمز نسبت به واردات دام از استان سیستان و بلوچستان اقدام کردیم و از اتحادیه های مربوطه خواستیم در امر تنظیم بازار ما را یاری کنند.

بر اساس اظهارات صادقی،در حال حاضر سازمان بازرگانی این آمادگی را دارد که هر مقدار دام و طیور توسط تعاونی های استان با قیمت مناسب تولید شود را خریده و به سیستم عرضه استان وارد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر