کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

جاسبی: افتخار نصیب من شده

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: از دانشگاه آزاد يك ريال سهم نيز ندارم.

عبدالله جاسبي چهارشنبه شب در جمع كاركنان و اساتيد دانشگاه آزاد واحد ماهشهر اظهار داشت: از وقف اموال دانشگاه دو هدف داشتيم كه نخستين هدفمان اين بود كه دانشگاه آزاد در طول تاريخ و در آينده‌هاي دور مصون و محفوظ بماند و هيچ فردي نتواند آن را از مسيرش خارج كند و اموالش را به خطر بي‌اندازد و فقط براي آموزش عالي استفاده شود.

وي افزود: دومين هدف نيز اين بود كه اعتماد بيشتر مردم را جلب كنيم چراكه با وجود اين كه حتي يك ريال نيز سهم از دانشگاه ندارم و همه درآمدها در خود دانشگاه و براي دانشجويان هزينه مي‌شود اما كساني وجود دارند كه شيطنت مي‌كنند و جمله‌اي مي‌گويند و اذهان را خراب مي‌كنند.

وي تصريح كرد: به هيچ وجه از وقف اموال دانشگاه هدف سياسي نداشتيم اما بعضي‌ها به غلط تفسير مي‌كردند كه هدف ما از اين كار سياسي بوده است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: ما در حقيقت با وقف اموال دانشگاه آزاد خواستيم كه يك حفاظت حقوقي، شرعي و انساني و مديريتي را براي اين دانشگاه در طول اعصار و قرون آينده ايجاد كنيم.

جاسبي اظهار داشت: براي جلوگيري از انجام كار غير شرعي و خلاف قانون حدود دو سال تحقيق و بررسي كرديم و نظر فقها را گرفتيم و در نهايت نيز نظر مقام معظم رهبري را جويا شديم.

وي افزود: مقام معظم رهبري از نظر فقهي اعلام كردند كه با وجود اين كه مالك اموال نيستيم اما از آنجايي كه حق مالكانه داريم مي‌توانيم اموال دانشگاه را وقف كنيم.

وي اضافه كرد: ما نيز بر اساس و با استناد به اين ديدگاه فقهي اموال دانشگاه را وقف كرديم و صيغه آن را نيز جاري كرده و سند مادر را نيز به ثبت رسانديم و در حال تلاش براي ثبت سندهاي ديگر هستيم.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اين كار، كار بسيار بزرگي است كه صورت گرفته و اكنون دانشگاه به بخشي از تاريخ انقلاب تبديل شده و ماندگار خواهد بود.

جاسبي خاطرنشان كرد: چه من باشم و چه ديگري، اين دانشگاه ماندني است و اين افتخار نصيب من شده كه خدماتم امروز به نتيجه رسيده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر