کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

«مسئولان از ما انتظار سکوت نداشته باشند»

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی روز جمعه با خانواده سیدعلیرضا بهشتی، مشاور ارشد موسوی که برای بار دوم در موج دستگیری‌های پس از عاشورا بازداشت شد، دیدار کردند.
همسر علیرضا بهشتی در این دیدار گزارشی از روند دستگیری مجدد فرزند آیت‌الله بهشتی ارائه کرد و به شدت از این موضوع ابراز تأسف کرد و گفت: حالا که با وقاحت تمام، فرزند بهشتی را بازداشت کرده‌اند و چنین شوک بزرگی به خانواده شهید بهشتی وارد کرده‌اند، باید هزینه آن‌را هم بپردازند و نباید از ما انتظار سکوت داشته باشند.
مادر همسر علیرضا بهشتی نیز با تعجب فراوان این اقدام دولت کودتا را وقیحانه دانست و گفت: ظاهرا همه خدمات این خانواده را به نظام و انقلاب فراموش کرده‌اند!.
خانواده زندانیان سیاسی نیز که عزیزان تعدادی از آن‌ها بیش از 7 ماه است که به طور غیرقانونی در بازداشت هستند، گفتند: بی‌شک مردم قدردان خدمات شهدای بزرگ انقلاب و دوران جنگ تحمیلی و جنبش سبز ایران و همه کسانی که برای پیروزی انقلاب و حفظ دستاوردهای آن هزینه کرده و می‌کنند، هستند و این نوع اقدامات موجب آگاه شدن قشر عظیمی از مردم شده که قدرت تمییز حق از باطل را یافته و در مسیر حق قرار گیرند.
آن‌ها هم‌چنین خانواده‌های زندانیان سیاسی را علی‌رغم جایگاه سیاسی و اجتماعی‌شان یک خانواده بزرگ دانستند و از این که روز به روز بر تعداد زندانیان منتقد دولت و معترضین دربند اعم از زنان، جوانان، دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی افزوده می‌شود، به شدت ابراز تأسف کرده و گفتند: انقلاب اسلامی که با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در بیست و دوم بهمن 57 به پیروزی رسید و قرار است همه با هم سی و یکمین سالگرد پیروزی آن‌را جشن بگیریم، قرار نبود اوین را که آن روزها از زندانی سیاسی خالی شد، با فرزندان انقلاب و امام و مدیران خدوم و خدمتگزاران مومن و مردمی، پر کند.
در پایان خانواده زندانیان سیاسی اطلاع‌رسانی وضعیت عزیزانشان را در میان سانسور خبری شدید رسانه‌های دولتی و حتی غیردولتی، وظیفه خود دانستند و تأکید کردند تا آزادی همه زندانیان این مجموعه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر