کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

اخبار ویژه اعتماد

? ديدار نخبگان سياسي با کروبي؛ «مهدي کروبي» اعلام کرد به زودي مواضع تفصيلي خود را درباره آرمان هاي انقلاب و دفاع از حقوق مردم و ضرورت برگزاري انتخابات آزاد ارائه خواهد کرد.به گزارش سحام نيوز، دبيرکل حزب اعتماد ملي در ديدار با جمعي از نخبگان سياسي کشور و رهبران برخي احزاب اصلاح طلب تاکيد کرد بر سر حقوق ملت معامله نخواهد کرد.

? تماس همسر کاکاوند با روزنامه؛ در پي چاپ خبر مربوط به مهندس مجيد کاکاوند در اين ستون به نقل از بوستون گلوب، همسر وي در يک تماس تلفني با روزنامه اعلام کرد اتهام به همراه داشتن قطعات نظامي و تجاري براي ارسال به ايران غلط بوده است.وي درباره اين خبر که ديروز به چاپ رسيد، گفت آقاي کاکاوند با اتهام واهي خريد تجهيزات الکترونيک براي ايران روبه رو بوده است و حدود 10 ماه است که در جلسات دادگاهي در پاريس شرکت مي کند و اين دادگاه به نتيجه يي نرسيده است.همسر کاکاوند گفت شوهرش به همراه او و ساير اعضاي خانواده به يک سفر توريستي رفته بود که در فرودگاه پاريس دستگير شد. وي علت اصلي دستگيري همسرش را فشار سياسي امريکا عنوان و اتهامات وي را تکذيب کرد.بوستون گلوب نوشته بود مقامات امريکايي خواسته اند کاکاوند تحويل امريکا داده شده.

? انتقال مسعود باستاني به زندان رجايي شهر؛ باخبر شديم مسعود باستاني روزنامه نگار به زندان رجايي شهر کرج منتقل شد. مهسا امرآبادي همسر مسعود باستاني در گفت وگو با اعتماد ضمن ابراز نگراني از انتقال وي، زندان رجايي شهر را زنداني مختص به زندانياني با جرائم سنگين همانند تجاوز و قتل عنوان و تصريح کرد انتقال يک روزنامه نگار به اين زندان به هيچ وجه درست نيست، به ويژه آنکه مسوولان زندان علت اين انتقال را برگزاري کلاس آموزش روزنامه نگاري براي زندانيان بند 350 عنوان کرده اند.

? حمله کيهان به سازمان بازرسي کل کشور؛ به دنبال تکذيب قرارداد حسين بشيريه با وزارت کشور در دوران موسوي لاري و تکذيب اين خبر از سوي بلنديان معاون وقت وزير کشور، کيهان به سازمان بازرسي حمله کرد.کيهان نوشت؛ «واکنش پرتناقض و سراسيمه بلنديان در حالي است که «حسين بشيريه» هم در جوابيه اخير و هم در مقدمه کتاب هايش به پروژه ها و قراردادهاي خود با وزارت کشور در دوره اصلاحات مفصلاً اشاره کرده است. جاي اين سوال باقي است که اگر ادعاي معاون اسبق وزير کشور در تکذيبيه اش دروغ نباشد، چرا اين اسناد که نسخه هايي از آن نزد شاگردان پيشين بشيريه مثل فضلي نژاد موجود است، در وزارتخانه موجود نيست؟، چه بلايي بر سر آنها آمده؟، بهتر است «سازمان بازرسي کل کشور» به جاي صدور بيانيه هاي غيرقانوني و توهين آميز، بنابر وظيفه اش به دنبال سرنوشت اين اسناد تکان دهنده باشد و وزارت کشور نيز که تحت مديريت اصولگرايان است، نسبت به اظهارات متناقض بلنديان و بشيريه واکنش نشان دهد.»

? پيام تقدير خانواده آيت الله منتظري؛ در آستانه چهلمين روز درگذشت آيت الله العظمي منتظري (9 بهمن) خانواده ايشان با صدور اطلاعيه يي از کليه کساني که با ارسال پيام و بزرگداشت آن مرجع عاليقدر، مقام والاي علم و حريت را ارج نهادند سپاسگزاري کرد.

? رد شکايت مديران فارس از خبرنگار سابق فارس؛ به گزارش شفاف با شکايت حميدرضا مقدم فر مديرعامل، عباس درويش توانگر سردبير و رضا داوري جانشين سردبير خبرگزاري فارس عليه خبرنگار سابق پارلماني اين خبرگزاري، پرونده يي در شعبه 12 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تهران ناحيه 28 کارکنان دولت گشوده شد که بازپرس اين شعبه پس از بررسي مستندات شکات، قرار منع تعقيب براي خبرنگار سابق فارس صادر کرد.پس از آن وکيل مدافع شاکيان به اين قرار اعتراض کرد و پرونده به شعبه 1057 دادگاه عمومي جزايي مجتمع کارکنان دولت ارجاع شد. اين شعبه نيز قرار منع تعقيب صادرشده از سوي بازپرس پرونده را منطبق با موازين قانوني دانسته و اعتراض آنان را رد و با اعلام ختم رسيدگي، پرونده را مختومه کرد.

? دستگيري يک فرزند شهيد در اصفهان؛ کلمه گزارش داد محمد بيات فرزند شهيد جواد بيات در تاريخ 23 دي ماه دستگير شده و کماکان در بازداشت به سر مي برد. گفته مي شود اتهام وي مرتبط با حوادث روز عاشوراي تهران عنوان شده است.

? بازجويي به اتهام جاسوسي براي ايران؛ منابع قضايي در يمن از پايان بازجويي از چهار نفر در اين کشور به اتهام جاسوسي براي ايران خبر دادند.به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري ها، يک منبع قضايي در يمن اعلام کرد دادستان جزايي ويژه امنيت نظام و تروريسم در يمن، تحقيقات و بازجويي از چهار نفر از شهروندان يمني را به اتهام جاسوسي براي ايران پايان داده است و پرونده آنها به زودي به دادگاه ارسال مي شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر