کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

رسالت: هاشمی مصداق دو پهلویی است

به فاصله چند روز از فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص خواص و توصیه به آنها مبنی بر پرهیز از مواضع دو پهلو، روزنامه رسالت در سرمقاله خود، مواضع هاشمی رفسنجانی را مصداق دو پهلویی خوانده است.

محمد کاظم انبارلویی در سرمقاله رسالت نوشته است: آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي حزب «اعتدال و توسعه» براي حل مشکلات موجود گفت:«رهبري صالح ترين فرد براي حل مشکلات فعلي است». وي همچنين براي حل مشکلات موجود گفت: «براي برون رفت از وضعيت فعلي راه حلهايي ... در خطبه نمازجمعه مطرح کردم و هنوز به آن معتقدم » (روزنامه ها88/11/4 )

طبيعي است هر کس که راه حل ايشان را براي برون رفت از وضعيت فعلي ملاحظه مي کند اين سوال به ذهنش خطور مي کند؛ اگر رهبري صالح ترين فرد براي حل مشکلات است بايستي راه حل هاي ايشان که طي خطبه هاي نماز جمعه و سخنرانيهاي مکرر در خصوص فتنه اخير مطرح فرمودند چراغ راه باشد.

اگر راه حل هاي آقاي هاشمي در خطبه هاي26 تيرماه عملي بود تاکنون مورد عنايت رهبري قرار مي گرفت و ديگر کار به اغتشاشات13 آبان ، روز قدس ،16 آذر و فجايع روز عاشورا نمي کشيد.

رهبري معظم انقلاب اسلامي در خصوص مديريت نبرد نرم دشمن عليه انقلاب راه حل هاي شفاف و روشني را همواره مطرح کرده اند بايد ديد چرا آقاي هاشمي براي رسيدن به آن راه حل ها همگرايي نکردند و همچنان روي راه حل هاي خود پافشاري مي کنند. اگر آقاي هاشمي همچنان روي راه حل ها و پيشنهادات خود تاکيد دارند پس اين بيان که «رهبري صالح ترين فرد براي حل مشکلات است » يک تعارف و مصداق اتم دو پهلوگويي است.

به نظر مي رسد مواضع آقاي هاشمي پس از رويدادهاي تلخ13 آبان ، روز قدس،16 آذر و بالاخره روز عاشورا ، ناديده گرفتن شرارتهاي دشمن و همراهي فرقه سبز با اين آتش افروزيهاست!

نمي شود دو راه حل متفاوت را براي فيصله بخشي يک مناقشه تصور کرد. هيچ عقل سليمي اين دو راه حل را نمي تواند با هم جمع کند، مفهوم تکرار آن از طرف آقاي هاشمي اين است که راهي براي برون رفت از وضعيت فعلي وجود ندارد.

اگر رهبري معظم انقلاب فصل الخطاب است - که هست - پس گشودن فصلي از راه حلها که ناظر به موضوع اختلافات و مشاجرات نيست براي چيست؟ صورت مسئله وضعيت فعلي، اختلاف دو گروه يا دو جناح نيست .

وقتي به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسين و شعائر الهي کربلا در روز عاشورا اهانت مي کنند، وقتي به امام خميني (ره) و رهبر انقلاب در آشوب آفريني هاي فرقه سبز، اهانت مي شود، وقتي آرمانهاي امام و انقلاب و آزادي قدس عزيز به تمسخر گرفته مي شود حکايت از يک تهاجم وسيع،گسترده و پيچيده به اصل نظام و موجوديت انقلاب است. مردم انتظار دارند آيت الله هاشمي رفسنجاني پس از مقام معظم رهبري در صف اول دفاع از نظام و انقلاب تمام قد بايستد و از دو پهلوگويي و پنهان کردن نقش دشمن در اين معرکه پرهيز کند.
مردم ايران در رفراندوم9 دي ماه88 در سراسر کشور با حضوري دهها ميليوني، تبهکاريهاي عوامل آمريکا و انگليس و اسرائيل را محکوم کردند و گله هاي خود را از برخي که با بي مهري مي خواهند صورت مسئله را پاک کنند ابراز کردند.

مردم با همزباني با علي زمان فرياد مي زدند؛
اين عمار، اين ابن تيهان، اين ذوالشهادتين؟

به نظر مي رسد مواضع حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني با شرايط روز سازگار نيست و پيشنهادهاي مطرح شده مربوط به7 ماه پيش مي باشد. مردم و نظام هر روز در نبرد نرم دشمن عليه اسلام و انقلاب شاهد يک حمله و فتنه گري جديد هستند.
براي هر حمله و فتنه گري دشمن بايد تاکتيک ها و زبان روز خود را به کار برد. مردم انتظار دارند آقاي هاشمي در پشت سر رهبري همان طور که تاکنون نظام و انقلاب را ياري داده اند رودرروي دشمن بايستد و به فتنه گران پاسخ قاطع بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر