کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

جعفر پناهی به جشنواره فیلم برلین دعوت شد

جعفر پناهی تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران؛ به مناسبت برگزاری شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین از سوی برگزارکنندگان این جشنواره به عنوان میهمان ویژه دعوت شده است.
در متن دعوت نامه ارسالی ازسوی دیتر کاسلیک(رییس جشنواره فیلم برلین) آمده است:
هر فوریه برلین مرکز سینمایی جهان می‌شود. فوریه امسال این رویداد بسیار مهم در صنعت سینمات خاص تر است زیرا فستیوال برلین شصت‌ساله می‌شود از این رو امسال میهمانان ویزه‌ای با ما همراه هستند.
با کمال افتخار از شما دعوت می‌کنم که در شصتمین سال تولد ما شرکت کنید. بسیار خوشبخت می‌شویم که جنابعالی نیز به عنوان میهمان ویژه در این جشن تولد همراه ما باشید.
ما تلاش کردیم به مناسبت شصتمین سال تولد فستیوال برلین؛ فیلم‌های متنوع و با کیفیتی داشته باشیم. اولین نمایش نسخه بازسازی شده فیلم مترو پلیس ساخته فریتس لانگ را در شب افتتاحیه به نمایش می‌گذاریم که بدون تردید یک اتفاق بسیار مهم است و با اعطای جایزه خرس طلا و نقره‌ای جشن خود را به پایان می‌بریم. ما منتظر دیدار جنابعالی در جشن بزرگ برلین هستیم.
این دعوت‌نامه درحالی ارسال شده است که جعفر پناهی از سه‌ماه گذشته ممنوع‌الخروج است و به دلیل ممنوع‌الخروج بودن امکان شرکت در جشنواره فیلم هند را پیدا نکرده بود و این موضوع؛ همکاری او با یک پروژه بین‌المللی نیز با مشکل مواجه کرده است.
جعفر پناهی برای کارگردانی فیلم سینمای آفساید از جشنواره فیلم برلین برنه خرس نقره‌ای شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر