کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

کناره گیری سروزیر ایرلندشمالی به دلیل فساد اخلاقی و مالی همسرش

 سروزیر منطقه ایرلند شمالی چند روز پس از مطرح شدن مسائلی در مورد فساد اخلاقی و مالی همسرش، بطور موقت از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا، پیتر رابینسون از حزب اتحادیه دموکراتیک ایرلند شمالی امروز اعلام کرد که برای رسیدگی به مسائل شخصی و خانوادگی بطور موقت از کار کناره گیری می کند. در این مدت خانم آرلن فاستر وزیر تجارت در کابینه محلی ایرلند شمالی امور اجرایی این منطقه را اداره خواهد کرد.
آیریس رابینسون همسر آقای رابینسون که عضو پارلمان انگلیس نیز بود، به دنبال فاش شدن ارتباط غیراخلاقی خود با یک جوان 19 ساله و همچنین پرداخت وام غیرقانونی به وی از سمت نمایندگی استعفا داد.

گفته می شود که خانم رابینسون در حال حاضر از ناراحتی های روانی رنج می برد و تحت درمان قرار دارد. وی چندی پیش نیز اقدام به خودکشی کرده بود.
آقای رابینسون سروزیر مستعفی ایرلند شمالی متهم است که از پرداخت غیرقانونی وام توسط همسرش به معشوقه جوان خود اطلاع داشته ولی این مساله را به مقامات گزارش نکرده است.

وی امروز این اتهامات را بی اساس خواند و تاکید نمود که از فعالیت های مالی همسرش اطلاعی نداشته است. یک کمیته تحقیق قرار است به این اتهام رسیدگی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر