کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

متکی: دبیرکل سازمان ملل پیگیری کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مسئولیت سلامت و حفظ جان 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی مستقیما متوجه رژیم اشغالگر قدس بوده و تهران از تمامی سازمان ها و مجامع حقوقی بین‌المللی به ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان اجرای مسئولیت قانونی در چارچوب مکاتبات و رایزنی های به عمل آمده قبلی و تسریع در اعلام نتیجه است .

در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص تلاش های به عمل آمده پیرامون ضرورت تسریع در روشن شدن سرنوشت کاردار سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اظهار داشت: تمامی تلاش ها و اقدامات به عمل آمده متاسفانه به علت اهمال در اجرای مسئولیت مجامع بین المللی وطرف های ذیربط در این مسئله به ویژه رژیم صهیونیستی همچنان نامشخص بوده و روند سرنوشت 4 دیپلمات ربوده شده کشورمان در هاله ای از ابهام می باشد.

وی افزود: انتظار جدی و منطقی ما و خانواده ایشان سرعت بخشیدن مجامع بین المللی برای تعیین سرنوشت وضعیت عزیزان خود و کاهش آلام و پایان دادن به دردهای چندین ساله می باشد.

وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: مسئولیت سلامت و حفظ جان 4 دیپلمات ربوده شده کشورمان مستقیما متوجه رژیم اشغالگر قدس بوده و ما از تمامی سازمان ها و مجامع حقوقی بین المللی به ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد خواهان اجرای مسئولیت قانونی خویش در چارچوب مکاتبات و رایزنی های به عمل آمده قبلی بوده و خواستار تسریع در اعلام نتیجه و نهایتا خارج ساختن خانواده ایشان از وضعیت نگرانی فزاینده می باشیم.

متکی چند روز قبل با ارسال پیامی برای خانواده موسوی، درگذشت پدر کاردار سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان را که در سال 1982 به دست عوامل صهیونیستی ربوده شده بود را به ایشان تسلیت گفت و از خداوند منان برای خانواده وی صبر جزیل و برای ایشان غفران الهی مسئلت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر