کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

احمدی نژاد: اعتراض به خوشه‌بندی طبیعی است

رئیس جمهور اعتراض به خوشه بندی ها از سوی مردم را طبیعی خواند و گفت: این اعتراضات از پیش بینی دولت کمتر است.

دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز پس از ارائه لایحه بودجه 89 به مجلس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد.

وی پیش از پاسخ به سئوال خبرنگاران طی سخنانی گفت: بودجه 89 اولین بودجه از برنامه دوم است که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و برنامه پنجم توسعه نیز برنامه دومی است که در قالب چشم انداز 20 ساله تنظیم شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: برنامه اول چشم انداز برنامه چهارم بود. برنامه پنجم دومین برنامه در قالب چشم انداز است و امروز اولین بودجه از برنامه پنجم ارائه شد.

وی گفت: شرایط بین المللی و منطقه ای ما شرایط بسیار ارزشمندی است و امروز ملت ایران در اوج اقتدار، نشاط و همبستگی ملی قرار دارد. بخش های گوناگون در حال تلاش و کار و شکوفایی هستند همه شرایط برای جهش های بلند فراهم شده است.

وی افزود: اولین جهش بلند ما در بودجه سال 89 طراحی شده تا انشاءالله با همکاری نمایندگان در مجلس این جهش به طور کامل اتفاق خواهد بیفتد.

احمدی نژاد با اشاره به ویژگی های بودجه 89 خاطر نشان کرد: در یک نگاه کلی هزینه های جاری دولت کاهش پیدا کرده و به قیمت ثابت رسیده است. بخش عمرانی نیز افزایش یافته و به طور خاص به توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال توجه شده است. همچنین به کاهش قیمت مسکن و تثبیت آن و همچنین آسان شدن دسترسی قشرهای گوناگون به مسکن توجه خاص شده است.

احمدی نژاد از توجه دولت در تنظیم بودجه به بخش کشاورزی اشاره و یادآور شد: در بودجه 89 به شکل ویژه به نقاط محروم و روستایی و کمتر برخوردار توجه شده است.

رئیس جمهور همچنین از توجه دولت به بخش نوآوری، اختراع و فناوری های جدید و کارهای پژوهشی و علمی مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: بودجه این قسمت افزایش قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: در بودجه 89 توجه بی سابقه ای به بخش فرهنگ شده و 1500 میلیارد تومان به بودجه فرهنگ نسبت به سال 88 افزوده شده است و معنای آن جهش جدی در فرهنگ است.

احمدی نژاد گفت: 900 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به کار نرم افزاری یعنی تولید فرهنگ اختصاص داده شده و 600 هزار میلیارد تومان هم برای زیر ساخت های فرهنگی اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: در بودجه 89 به عدالت توجه ویژه ای شده و تمام اقدامات دولت در این بودجه متناسب با عدالت است. سعی شده امکانات و فرصت ها عادلانه در کشور توزیع شود تا در افق چشم انداز به کشوری برسیم که همه جای آن از آبادانی برخوردار باشد. کسی محروم نباشد و فرصتی از کسی دریغ نشده باشد.

رئیس جمهور از گام های اصلی در سال آینده را لحاظ هدفمند کردن یارانه ها در بودجه خواند.

وی از پیش بینی صندوق آتیه در بودجه 89 خبر داد و گفت: بر اساس این صندوق هر کودکی که در ایران به دنیا می آید در ابتدای تولد دولت حداقل یک میلیون تومان به او هدیه می کند و در حساب سرمایه گذاری آن را مسدود می کند تا خانواده نیز یک وجهی به این حساب واریز کنند تا برای کار، ازدواج و تحصیل این فرد این سرمایه اولیه قوی وجود داشته باشد.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا دولت با تمدید برنامه چهارم که نظر مجلس موافق است گفت: ما چنین چیزی از مجلس نشنیده ایم و ما بودجه را بر اساس برنامه پنجم تنظیم کرده ایم و گمان ما این است که مجلس باید بر اساس سیاست های برنامه پنجم لایحه بودجه را تنظیم کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از اظهارات ضد و نقیص برخی مسئولان دولتی در خصوص لایحه هدفمند یارانه ها جویا شد گفت: هیچ صحبت ضد و نقیصی از سوی مسئولان ارائه نشده بلکه مدیران زوایای مختلف موضوعات را بیان می کنند. بنده در یک برنامه تلویزیونی در مورد خوشه بندی اطلاعاتی را به مردم خواهم داد. ما بر اساس اطلاعات مردم خوشه بندی می کنیم و طبیعی است هر کس که لب مرز باشد نسبت به این خوشه بندی اعتراض داشته باشد. ما اطلاعات را بر اساس بررسی های مرکز آمار طراحی و طبقه بندی کرده ایم و طبیعی است که این اطلاعات خطا داشته باشد که زمانی هم برای تصحیح آن اعلام کرده ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتقاد به خوشه بندی ها طبیعی است غیر قابل پیش بینی هم نیست دوستان ما اعتراض داشتند این انتقادات به 20 درصد برسد که هم اکنون خیلی کمتر از 20 درصد است.

احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال از نظر دولت اولویت رسیدگی به لایحه بودجه است یا برنامه پنجم، گفت: هر دوی این لوایح متعلق به کشور است و مهم است انتظار نداریم مجلس مانند دولت چندصد هزار بدنه کارشناسی درست کند ما این کارشناسی ها را انجام داده ایم لوایح ارائه شده اصلا پیچیدگی ندارد بسیار روشن و شفاف است و نیاز ندارد مجلس وقت دوباره برای کار صرف کند صرفا می تواند نگاه کند و هر جا نقص یا اشتباهی است آن را کامل یا اصلاح کند.

وی یادآور شد: ما سعی کردیم نقص ها و اشتباهات به نحو ممکن کاهش یابد. رسیدگی به هر دو این لوایح می تواند تا پایان سال پایان یابد و ضرورت ندارد وقت گرانبهای مجلس گرفته شود و دوباره کاری شود. می توانیم اوایل سال آینده هر دو قانون بودجه و برنامه را داشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر