کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

جزییاتی از حادثه ترور دادستان خوی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دادستان عمومی و انقلاب خوی طی چند روز گذشته از سوی گروهک معاند پژاک تهدید به ترور شده بود.

حجت الاسلام سید محمد موسوی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ولی حاجی قلی زاده در زمینه رسیدگی به پرونده های گروهکهای ضد انقلاب، زمین خواری، مفاسد اخلاقی عملکرد درخشانی داشت و احتمال ترور وی از سوی این گروه ها بسیار است.

وی در خصوص نحوه ترور حاجی قلی زاده گفت: سرنشینان یک دستگاه پژو پس از شلیک گلوله به سوی وی و به شهادت رساندنش متواری شدند که در این رابطه گروه ویژه ای برای دستگیری این تروریست ها تشکیل شده است.

به گفته موسوی، ولی حاج ‌قلیزاده از قضات متعهد قوه قضاییه و خانواده معظم شهدا بود و بیش از یک دهه در دستگاه قضایی منطقه خدمت می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی حوالی ساعت هشت شب روز سه شنبه جلوی درب منزل خوی با ضرب دو گلو به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

برادر شهید ولی حاج قلی زاده نیز از فرماندهان لشکر عاشورا بود که به شهادت رسیده بود.

فرماندار شهرستان خوی نیز از تشکیل کمیته ویژه امنیتی جهت پیگیری علل ترور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبرداد.

ابراهیم محمد لو بامداد سه شنبه پس از اتمام نشست شورای تامین در خصوص نتایج این جلسه گفت: پس وقوع شهادت دادستان انقلاب این شهرستان، جلسه شورای تامین بلافاصله تشکیل و تا ساعت 2 بامداد امروز ادامه یافت.

وی ادامه داد: در این نشست ضمن محکومیت ترور وی کمیته ویژه ای متشکل از تمامی دستگاه های امنیتی شهرستان تشکیل شد تا عوامل و پشتیبانان این عمل ننگین شناسایی و هرچه سریعتر به جزای عمل خود برسند.

محمدلو، برگزاری مراسمی باشکوه جهت تشییع جنازه ولی حاج قلی زاده با حضور تمامی اقشار مردم، مسئولان استانی و شهرستان روز چهارشنبه 30 دیماه سال جاری از مقابل درب دادگستری شهرستان خوی تا مزار شهدا را از دیگر نتایج شورای تامین این شهرستان عنوان کرد.

وی با محکومیت این حادثه ننگین گفت: از ساعات ابتدای حادثه عوامل انتظامی و امنیتی موضوع را پیگیری کرده اند و با توجه به سرنخ های موجود چهار نفر مظنون در این رابطه دستگیر شده و پیگیری های بعدی ادامه دارد.

فرماندار خوی در خصوص علل این حادثه با اشاره به تحرکات زیاد عوامل داخلی مشکوک و عوامل وابسته به دشمنان قسم خورده خارج از کشور اظهار داشت: فرضیات زیادی در خصوص این حادثه مطرح است ولی با توجه به تحرکات گروهک های معاند و ضد انقلاب به نظر می رسد وی توسط گروهک های معاند ضد انقلاب ترور شده باشد.

طی 48 ساعت آینده عوامل شهادت دادستان عمومی و انقلاب خوی شناسایی و دستگیر می شوند

محمدلو با بیان اینکه ولی حاج قلیزاده با هیچ فرد یا گروهی مشکل شخصی نداشت، گفت: با توجه به سرنخ های موجود موضوع هم اکنون توسط گروه های امنیتی در دست بررسی است و پیش بینی می شود در عرض 48 ساعت آینده عوامل این حادثه شناسایی و دستگیر شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی حوالی ساعت هشت شب روز سه شنبه جلوی درب منزل خوی با ضرب دو گلو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر