کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

رئیس‌جمهور گویان: با سخنان رحیمی موافقم

معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران با انتقاد از حضور نظامیان آمریکا در کشور زلزله زده‌ هائیتی، این اقدام آمریکایی‌ها را لطمه زدن به جنبه‌های انسانی و عملی زشت دانست.

محمدرضا رحیمی عصر امروز چهارشنبه در دیدار با بهارات جاگدئو رئیس‌جمهور گویان که امروز وارد تهران شد، تاکید کرد :‌ دولت آمریکا بجای کمک به مردم بحران زده‌هائیتی نیروهای نظامیش را در این کشور پیاده کرد.

وی همچنین به روابط دوستانه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و گویان اشاره کرد و گفت: ما در شرایط حساس امروز از توسعه روابط با کشورهای استقبال می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: نحوه تعامل و روابط کشورها در وضعیت جدیدی قرار گرفته است و مردم و سران کشور های آزاده خواهان تغییر روابط کنونی در سطح جهان هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌ها جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف اظهار داشت :‌ ایران می تواند در تربیت نیروی انسانی متخصص،‌ تجارت و صنعت و کشاورزی به دولت و ملت گویان خدمات ارزنده ای را ارایه کند.

رحیمی با بیان اینکه کشورهای آزاده جهان باید به توانمندیها و منابع خود متکی باشند، خاطرنشان کرد:‌ وضعیت کنونی اقتصاد جهان به گونه ای است که در راستای منافع صهیونیست‌ها است. وی افزود : سلطه گران به بهانه‌های مختلف و بجای تامین رفاه ملت‌های جهان دائما برای آنان هزینه می تراشند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به تحریم‌های 30 ساله دشمنان ایران به ویژه تحریم‌های ناعادلانه قدرت‌های بزرگ اشاره کردو گفت : با تلاش دولت و ایستادگی ملت بزرگ ایران امروز ما این تحریم‌ها ر ا پشت سرگذاشته‌ایم.

رئیس جمهور گویان هم در این دیدار اظهار داشت :‌این افتخار بزرگی برای ملت و دولت گویان است که با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و تاثیر گذار در جهان امروز روابط دوستانه داشته باشد.

بهارات جاگدئو با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهور کشورمان دراین دیدار تاکید کرد: من با تمام محور سخنان شما موافق هستم.

وی با بیان اینکه کشور گویان همواره دارای یک سیاست مستقل است ، گفت : هر چند ما در نزدیکی کشور ایالات متحده آمریکا زندگی می کنیم اما با همه نظرات آنان موافق نیستیم، بلکه در بسیاری از مواقع با سیاست‌ها و نظراتشان مخالفیم.

رئیس جمهور گویان خاطر نشان کرد:‌ بسیاری از اقدامات آمریکایی‌ها در سطح جهان بر اساس اصول نیست بلکه بر اساس منافع آنها است.

وی در بخش دیگری از دیدارش با معاون اول رییس جمهور کشورمان به مذاکرات خود با دکتر احمدی نژاد اشاره کردو گفت : در دیداری که با ایشان داشتم قرار شد از توانمندیها و دانش ایران در بخش‌های کشاورزی و معدنی بهره‌مند شویم.

جاگدئو همچنین اظهار امیداوری کرد که یک هیات از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی راههای همکاری دو کشور به گویان سفر کنند.

رئیس جمهور گویان در ادامه این دیدار با تاکید بر سخنان معاون اول رییس جمهور کشورمان در خصوص حضور نظامیان آمریکا در‌هائیتی افزود : من مطلع شدم که یک هیات از رهبران کشورهای آمریکای لاتین قصد داشتند برای کمک به‌هائیتی به این کشور سفر کنند اما دولت آمریکا مانع از این کار شد.

جاگدئو با اشاره به پیشرفت برخی کشورهای آسیایی از جمله چین در عرصه‌های اقتصادی گفت : امروز آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می کنند از برخی کشورهای درحال توسعه از جمله چین وحشت دارند چرا که این کشورها قادرند در آینده از نظر اقتصادی از ایالات متحده آمریکا جلو بیفتند.

وی خاطر نشان کرد : امروز بسیاری کشورها و ملت‌های جهان راه رستگاری و نجات خود را در آمریکا جستجو نمی کنند و به دنبال مسیر جدیدی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر