کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

نجار: انتقام علی محمدی را می‌گيريم

مصطفي محمد نجار وزير كشور در حاشيه جشنواره كودك و هواي پاك كه به مناسبت 29 دي ماه روز هواي پاك و با حضور محمد زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر وسائل نقليه عمومي و مترو تهران اظهار داشت: با نگاهي به طرح 10 ساله و اجراي طرح متوجه مي‌شويم ميزان خودروهاي فرسوده كه در دولت نهم و سال اخير خارج شده چندين برابر سالهاي قبل است چرا كه روزانه 650 هزار خودرو از رده خارج مي‌شود و يا موتورهاي دو زمانه كاملا از رده خارج شده است.

وي ادامه داد: در بخش عبور و مرور شهري در تامين اتوبوس، ميني بوس، ون و تاكسي اقدامات اساسي در 5 ساله اخير انجام داده‌ايم. چرا كه اتوبوس در سطح كشور 12 هزار بوده و در اين 5 سال به 24 هزار دستگاه افزايش يافته كه 82 و نيم درصد آن را سازمان بهياري شهرداري وزارت كشور تامين مي‌كند كه اين يارانه بسيار بالايي است.

وزير كشور در ادامه در خصوص دو گانه سوز كردن خودروها نيز يادآور شد: در خصوص دوگانه سوز كردن خودروها جايگاه سوخت رساني و جايگزين كردن گاز CNG به جاي سوخت هاي فسيلي در جايگاه خوبي قرار داريم چرا كه اگر وضعيت كنوني با گذشته مقايسه كنيم متوجه مي‌شويم كه روزهاي آلودگي از 160 روز به 15 الي 16 روز كاهش يافته و با توجه به اينكه خودروها از يك و نيم ميليون به بالاي سه و نيم ميليون افزايش يافته است با افزايش خودروها روزهاي آلودگي كاهش چشمگيري داشته است.

نجار با بيان اينكه تمامي اقدامات بايد مورد آسيب شناسي قرار گيرد با اشاره به جلسه ديشب هيئت دولت تصريح كرد: اين امر نشان دهنده آن است كه اين برنامه تاحدود زيادي موفق بوده كه در كنار بحث خودروهاي فرسوده و گاز سوز كردن و غيره اقدامات ديگري نيز در هيئت دولت مطرح شده است.
وي با اشاره به اقدامات وزارت كشور در اين خصوص اظهار داشت: اهميت و توجه ويژه به حمل و نقل عمومي مانند اتوبوس، ميني‌بوس و تاكسي و مترو شده است چرا كه در مترو در حال حاضر در كلانشهرها شروع شده و اين كار به شدت و قوت دنبال مي‌شود.

وزير كشور ادامه داد: در شهر قم، تبريز، مشهد، شيراز، كرمانشاه، اين كار شروع شده و با توجه به اينكه به اين موضوع اهميت ويژه‌اي مي‌دهيم در سفرهاي استاني تصميم گرفتيم صد در صد اعتبارات استان واگذار شود.

نجار خاطر نشان كرد: در شهر تهران نيز همانگونه است آنچه كه مجلس به صورت بودجه تخصيص داده همه را به تهران واگذار كرديم.

وي در خصوص برداشتن گمركي‌ها نيز گفت: بودجه‌هايي كه به تهران تخصيص داده شده همه را واگذار كرديم و اين اقدامات اجرايي است كه بايد عوامل شهرداري انجام دهند.

وزير كشور در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص ترور علي محمدي گفت: عوامل امنيتي اين موضوع را بررسي مي‌كنند و سرنخ‌هاي خوبي نيز به دست آورده‌اند و در حال حاضر زاوياي پنهان اين موضوع را از لحاظ امنيتي، اطلاعاتي مورد بررسي قرار داده‌ايم.

نجار كشور را داراي ضريب امنيتي بالا عنوان كرد و گفت: ما از اين موضوعات نگراني نداريم البته اين اقدام كور دشمن توسط عوامل صهيونيست، موساد و سيا، انجام شده است . اين نشانه ضعف دشمن است كه مي‌خواهد از پيش قصد علمي اين كشور جلوگيري كند.

وي گفت: البته قطعا انتقام اين برادر عزيز را از عوامل صهيونيستي مي‌گيريم و به راحتي نمي‌گذاريم از چنگال عدالت جمهوري اسلامي رها شوند.

وزير كشور در خاتمه گفت كه تدابير امنيتي ويژه‌اي را براي اينگونه عزيزان تدارك ديده‌ايم و جاي نگراني نيست.

نجار در خصوص حادثه مشهد نيز خاطر نشان كرد: اين موضوع عليرغم اينكه حادثه‌اي جزئي بوده در دست بررسي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر