کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

پایان محاکمه پنج متهم ناآرامی‌های روز عاشورا

آخرین جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان ناآرامی های روز عاشورا، امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و قرار است حکم آنها «به زودی» صادر شود.

این افراد به اتهام «محاربه» و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، ارتباط و تلاش موثر برای گروهک منافقین، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع «گروهک منافقین» از طریق تهیه و ارسال عکس و فیلم برای آن گروهک، بازداشت و محاکمه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از متهمان یاد شده در این دادگاه گفت که از طریق پیوستن پسرش به گروه مجاهدین از طریق قرارگاه اشرف در عراق، با یکی از آنها ارتباط برقرار کرده و به نشانی ایمیلی با نام مستعار، اخبار و تصاویر ناآرامی های پس از انتخابات را مخابره می کرده است.

براساس گفته های متهمان در دادگاه امروز، در حوادث روزهای ۱۸ تیر، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و همچنین در تجمعات بهشت زهرا، عوامل سازمان مجاهدین خلق اخبار و تصاویر را منتشر کرده اند.

متهمان این پرونده در دادگاه اعتراف کرده اند که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، در سفر به عراق به قرارگاه اشرف رفته اند و در آنجا با اعضای سازمان مجاهدین خلق «جلسه های توجیهی» داشته اند.

به گفته دادستان، متهمان همگی سابقه محکومیت قبلی به اتهام «هواداری از گروهک منافقین» را در پرونده خود دارند.

محاکمه دو نفر از متهمان این پرونده هفته گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران انجام شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر