کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

صومعه سنت آنتیمو ایتالیا


این صومعه زیبا در9 کیلومتری شهر مونتالسی نو (Montalci-no) در کشور ایتالیا قرار دارد. کلیسای سنت آنتیمو به سبک رومی ساخته شده است . احتمالا بر روی محلی که قبلا کلیسای کوچکی بوده و به دستورچارله مگین ( (Charlemagne در سال 781 میلادی ساخته شده بوده است , بنا شده است .
این صومعه یک نمونه فوق العاده زیبائی از معماری رومیان که در قرن 12 تا 13 میلادی توسط آبوت آزو دل پرسری (Abbot Azzo dei Porcari) ساخته شده است .
به نظر می رسد نمای بیرونی کلیسا و ایوان این بنا هیچ وقت کامل نبوده است .ورودی این بنا طاق بلندی دارد و با نقش برجسته های زیبائی تزیین شده است. قسمت جالب سنت آنتیمو راهرو کوچک سمت چپ است که قدمت آن به قرن 9 میلادی بر می گردد و در انتهایش برج ناقوس کلیسا قرار دارد که شیشه های پنجره این برج تک رنگ و دو رنگ است .
برج ناقوس نیز هیچگاه کامل نشده بوده است . یکی از ناقوسها دقیقا به سال 1219 میلادی برمی گردد . قبل از ساکن شدن , رومیان اولیه در این مکان کلیسای کوچکی درسمت راست سنت آنتیمو موجود بوده است .
در داخل کلیسای سنت آنتیمو سه سالن (صحن ) بزرگ وجود دارد ستونهای زیبا و بلندی ابهت و زیبائی خاصی به سالن بخشیده است . همچنین سنگ مرمری بزگ و زیبا هم به چشم می خورد که بر روی آن طرحهائی از انسان گل و اشکال هندسی حکاکی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر