کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

جو بايدن: احمد چلبي حقوق بگير آمريکا بوده است

«جو بايدن» سناتور وقت در يك مصاحبه تلويزيوني كه 19 ماه مه سال 2004 از شبكه ان بي سي پخش شد گفت: با اين كه گزارش هاي احمد چلبي درباره اوضاع عراق همه اش نادرست از آب درآمد هنوز ماهانه چهارصد هزار دلار از دولت ما (آمريكا) حقوق مي گيرد. اين مصاحبه شانزدهم ماه مه صورت گرفته بود. بايدن در انتخابات نوامبر 2008 معاون رئيس جمهور آمريکا شده است.
بايدن در آن مصاحبه گفته بود: چلبي بود كه اصرار كرد نيروهاي امريكا از جنوب وارد عراق شوند و به اين ترتيب اطرافيان صدام فرصت كافي به دست آوردند تا انبارهاي اسلحه را به روي سني هاي عراق كه در مناطق مركزي و شمالي (مثلث سني ها) زندگي مي كنند بگشايند و مشكلات جاري (سال 2004) نتيجه همان اشتباه است. اگر آمريكا از شمال وارد خاك عراق شده بود چنين فرصتي به دست داده نمي شد و اين همه آمريكايي جان نمي دادند. وي همچنين انحلال فوري ارتش صدام و برکناري مقامات درجه دوم عراقي توسط فرماندار آمريکايي عراق (برمر) را يک اشتباه بزرگ خواند که باعث گسترش هرج و مرج و روييدن بذر مقاومت شده است.
بايدن در اين مصاحبه همچنين گفته بود كه مسئله عراق بدون همکاري روسيه حل نمي شود و افزوده بود که اصرار خواهد كرد كه بوش شخصا به مسكو برود و در اين زمينه با پوتين مذاكره كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر