کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

عبور و مرور در میدان تایمز نیویورک برقرار شد

ساعاتی پس از آنکه بمب گذاری در میدان تایمز نیویورک در منطقه مرکزی منهتن، پلیس این شهر را واداشت که منطقه را تخلیه کنند، عبور و مرور بار دیگر در آنجا برقرار شده است.
روز یکشنبه پلیس اتومبیلی را کشف کرد که حامل مواد منفجره بود. مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک گفت این بمبگزاری می توانست «رویدادی بسیار مرگبار» را موجب شود.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک سخنگوی پلیس گفت هنگامی که اتومبیل بمبگزاری شده کشف شد بمب درون آن در حال عمل کردن بود اما این روند با نقص مواجه شد.
آقای بلومبرگ گفت اتومبیل بمبگزاری شده یک ماشین شاسی بلند و حامل تانک های پروپان، بنزین، مواد آتش زا و زمان سنج بود.
شهردار نیویورک می گوید مقامات درباره مسئولان بمب گزاری اطلاعاتی ندارند اما اداره فدرال تحقیق و تجسس و دیگر مراکز مرتبط در حال دنبال سرنخ ها هستند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، عملکرد سریع پلیس نیویورک را ستود.
دیوید پترسون فرماندار نیویورک با صدور بیانیه ای این اتفاق را «اقدامی تروریستی» نامید.
«اینتل سنتر»، شرکتی که کارش مطالعه و تحقیق درباره گروه های تروریستی است می گوید برای این که بگوییم یک گروه جهادگرا، یا سازمانی داخلی یا یک فرد مسئول بمبگذاری است خیلی زود است.
شهردار نیویورک با «آماتور» خواندن بمب می گوید ابزار انفجاری می توانست عمل کرده و آتشی بزرگ پدید آورد.
پس از آن که یک فروشنده دوره گرد متوجه خروج دود از یک اتومبیل پارک شد، جریان را به یک مأمور پلیس گفت و به گفته شهردار نیویورک پلیس، آتش نشانی و کارشناسان بمب پس از آن به محل بمب اعزام شدند.
میدان تایمز به دلیل سالن های نمایش و رستوران های متعدد، یکی از جاذبه های نیویورک به شمار می رود که هزاران توریست را در طول سال جذب می کند.
اداره امنیت داخلی آمریکا به دنبال این جریان سطح تهدید ملی را افزایش نداد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر