کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

بناهای تاریخی بلغارستان

( ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی یونسکو )
1-اسب سوار مادارا: مربوط به اوایل قرن هفتم
مجسمه سنگی اسب سوار، که با نیزه به شیری حمله ور شده و سمبل قدرت یک فرمانروا و حکومت اوست، در 20 کیلومتری شهر شومن Shoumen واقع شده است.
2- مقبره کازانلوک : مربوط به قرن سوم قبل از میلاد
منظره ای از سه ارابه ران و صحنه مراسم و تشریفات مذهبی تدفین در دوران باستان را نشان می دهد که در نزدیکی شهر کازانلوک در دره گل سرخ واقع شده است.
3- مقبره نزدیک روستای سوشتوری: مربوط به نیمه اول قرن سوم قبل از میلاد مقبره ای ساخته شده از بلوکهای سنگی، حاوی کتیبه ای از تشریفات مذهبی که مجسمه ده زن با شکل های غیر معمولی را به تصویر کشیده است.
4- صومعه ریلا : این صومعه که در قرن دهم ساخته شد و تجدید ساختمان کنونی آن از اواسط قرن نوزدهم آغاز شد، بزرگترین و مشهورترین بنای معماری- فرهنگی بلغارستان بازمانده و دوران احیای ملی با معماری بسیار عالی و نقشهای حکاکی شده بر روی دیوارها و کتیبه های قدیمی دوران رنسانس است.
5- کلیسای لویانا : در سال 1259 این کلیسا بازسازی و به سبک ایتالیایی طراحی گردید.
6- کلیساهای صخره ای : مربوط به قرون وسطی، شامل چندین کلیسا و صومعه محصور بین صخره ها که در دره ای زیبا واقع شده است.
7- پارک ملی پیرین: در بلندترین قسمت کوه پیرین واقع شده است. 60% کل این منطقه را جنگل های طبیعی تحت پوشش تشکیل داده اند و درختانی به قدمت 280 تا هزار سال در این پارک وجود دارند. از مناظر دیدنی این پارک می توان به دریاچه های یخی، غارها و آبشارها اشاره کرد. پیرین یکی از زیباترین کوههای بلغارستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر