کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

مرتاض هندی می گوید ۷۰ سال بدون آب و غذا زندگی کرده است

پزشکان هندی مشغول مطالعه در مورد یک مرتاض ۸۳ ساله هستند که می گوید در ۷ دهه گذشته بدون آب و غذا زندگی کرده است.
این تیم پزشکی وابسته به ارتش امیدوار است انجام آزمایشات پزشکی بر روی "پرالاد جانی" به یافتن شیوه هایی منجر شود که به سربازان ارتش برای زندگی در شرایط دشوار کمک می کند.
قرار است تیمی متشکل از ۳۰ پزشک به مدت سه هفته در بیمارستانی در شهر احمد آباد، شرایط زندگی این مرتاض هندی را به شکل شبانه روزی تحت نظر داشته باشند.
در اتاق این مرد مرتاض دو دوربین مدار بسته نصب شده و یک دوربین متحرک هم زمانی که او از اتاق خارج می شود کوچکترین حرکاتش را تحت نظر دارد.
طی این آزمایش ها بدن "پرالاد جانی" اسکن می شود و با استفاده از الکترودهایی از شیوه فعالیت مغز و قلب او اطلاعاتی دریافت می شود.
دکتر جی لاوازاگان که هدایت این تیم پزشکی را بر عهده دارد می گوید: "احتمالا نتایج حاصل از این تحقیقات اطلاعات جدیدی در مورد زنده ماندن بشر در شرایط دور از آب و غذا به دست خواهد داد".
این پزشک هندی معتقد است که اطلاعات بدست آمده از طریق این تحقیقات می تواند در آینده برای رسیدن به شیوه هایی جهت افزایش شانس زنده ماندن در حوادث طبیعی، شرایط دشوار و پر اضطراب و یا ماموریت های اکتشافی بشر در کرات دیگر موثر باشد.
از زمان آغاز این آزمایشات در ۲۲ آوریل امسال نه تنها این مرتاض هندی آب و غذا نخورده، بلکه به دستشویی هم نرفته است.
دکتر لاوازاگان می گوید: "هدف از انجام این آزمایشات این است که پی ببریم او از چه منبع انرژی برای ادامه حیات استفاده می کند. جانی می گوید او برای انرژی گرفتن مدیتیشن می کند. البته سرباز های ما نمی توانند این کار را انجام دهند اما با این حال ما مشتاقیم که در مورد این مرد و شیوه کارکرد بدن او بیشتر بدانیم".
"جانی" که لباسی قرمز رنگ به تن می کند و حلقه ای در بینی دارد، در دهکده چارود در منطقه مسانا واقع در گوجرات به دنیا آمد.
او ادعا کرده که در سن ۸ سالگی توسط یک الهه تقدیس شده است و این موضوع او را قادر کرده که بدون نیاز به تغذیه زندگی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر