کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

رسیدن لکه عظیم نفتی به سواحل آمریکا، حفاری چاه های نفتی در خلیج مکزیک را متوقف کرد

دولت آمریکا روز جمعه، هر گونه حفاری چاه های نفتی را در مناطق جدید سواحل آمریکا متوقف کرد. این تصمیم به دلیل پراکنده شدن لکه عظیم نفتی در خلیج مکزیک و تحقیقات در این زمینه اتخاذ شده است.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، در این زمینه گفته است که وی همچنان به تعهدات خود در زمینه ی حفاری های بیشتر و افزایش تولید داخلی نفت پایبند است اما باید به امنیت کارگران و محیط زیست نیز اهمیت داد.

بر اثر آسیب دیدگی یک سکوی حفاری نفتی گفته می شود روزانه حدود پنج هزار بشکه نفت به آبهای خلیج مکزیک می ریزد. در پی این حادثه، باراک اوباما به مقام های مربوط آمریکایی دستور داده است تا تمامی سکوهای حفاری داخل آب ها را از لحاظ امنیتی بازرسی کنند.

رییس جمهور آمریکا همچنین ۱۹۰۰ نفر از نیروهای اضطراری کشور و ۳۰۰ شناور و جت را برای این منظور به کار گرفته است. لکه ی عظیم نفتی در حالی به ایالت لوییزیانا نزدیک می شود که در فلوریدا نیز وضعیت اضطراری اعلام شده است.

لکه ی به جا مانده از نشت نفت، ضررهای فراوان زیست محیطی دارد. از آن جمله ضرر به ماهیگیران، در خطر قرار دادن حیات وحش آبزی و صدمه زدن به سواحل لوییزیانا، می سی سی پی ، آلاباما و فلوریدا می توان اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر