کانون ایرانیان

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

مصاحبه تلويزيوني سال 2004 كلينتون و افشاگري هاي او


در پي پخش مصاحبه يك ساعته بيل كلينتون رئيس جمهوري سابق آمريكا در 20 ژوئن 2004 با شبكه A.B.C كه در آن بسياري از ضعف هاي جامعه اين كشور را رو كرد و تلويحا از جورج بوش به انتقاد پرداخت، عوامل حزب جمهوريخواهان حمله به او را از سر گرفتند و حتي بر ضد او به دادن آگهي تبليغاتي به تلويزيونها دست زدند!.
«راش ليمبو» مفسر راستگراي راديو در حمله به كلينتون كتاب او را به جاي «ماي لايفMy Life» «ماي لايMy Lie به معناي دروغ من» ناميد.
كلينتون گفته بود كه بوش نبايد پيش از تكميل بازرسي هيئت سازمان ملل و دادن گزارش نهايي آن به شوراي امنيت، به عراق لشكر كشي مي كرد. بايد براي حمله نظامي دليل قوي داشت و گرنه مسئوليت همه دشواري ها را به گردن مهاجم مي اندازند و از همه وخيمتر، قضاوت منفي تاريخ است.
در مورد خطر القاعده، کلينتون گفته بود که اين خطر را داشتم آن را به بوش مي گفتم ولي وي حتي امكان نداد حرفم را تمام كنم. كلينتون درباره حمله موشكي به اردوگاه بن لادن در افغانستان كه به دستور او صورت گرفته بود گفته بود كه «سيا» به او گزارش نادرست داده بود. «سيا» گزارش کرده بود كه بن لادن در اردوگاه است كه درست نبود.
كلينتون از « کنت ستار» بازپرس ويژه رسيدگي به پروند يك معامله زمين كه توسط او صورت گرفته بود( اراضي وايت واتر ) گفته بود كه اين بازپرس به جاي انجام ماموريت خود، طبق توطئه جمهوريخواهان عمل کرد و سراغ مسائل خصوصي او از جمله اتهامات زن بازي رفت و سالها وقت آمريكا را تلف كرد و دهها ميليون دلار هزينه روي دست ماليات دهندگان گذاشت.
كلينتون در اين مصاحبه گفته بود كه يك رئيس دولت بايد نخست سراغ حل مسا ئل اقتصادي كشور برود تا كارايي و دلسوزي خود را نسبت به ملت نشان دهد كه دولت جاري جمهوريخواهان چنين نكرده است.
او سپس به دوران كودكي خود و اين كه مادرش پنج بار به چهار مرد شوهر كرد و او همانند توپ فوتبال سرگردان بود پرداخته، و غير مستقيم به جامعه آمريكا حالي كرد كه بوش مانند او طعم گرسنگي را نچشيده و رنگ فقر را نديده است. کلينتون در عين حال اعتراف كرد كه در مورد رابطه با مونيكا لوينسكي كه يك اشتباه محض بود مرتكب دروغگويي شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر