کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد ملی زن وخانواده در ایران

شهرزادنیوز:ستادی تحت عنوان ستاد ملی زن وخانواده در ایران تشکیل شده که در رابطه با وظائف آن گفته شده است که این ستاد "به منظور تحکیم بنیان خانواده، تقویت بخش های مشاوره، صندوق ضمانت بانوان، بحث عفاف وحجاب، شاداب سازی محیط دختران، ایجاد نهادهای غیر دولتی (ان جی اوُ)ها و تقویت آنها، به ویژه ان جی او ُ هایی که بازوهای حمایتی دولت باشند،" به راه افتاده است.
قرار است این ستاد در اوایل سال جاری نخستین جلسه اش را برگزار کند. مریم مجتهد زاده، رئیس مرکز امور زنان وخانواده ریاست جمهوری، ضمن اعلام این خبر افزود که در سال جاری، همچنین برنامه های خوبی جهت تقویت بنیان خانواده در نظر گرفته شده که توجه به "اهمیت جایگاه دختران در جامعه به عنوان همسران و مادران آینده" موضوع محوری آن است.
از دیگر وظایف ستاد ملی زن و خانواده، توانمندسازی زنان در مشاغل خانگی، ارائه بازارچه برای زنان، توانمندی زنان سرپرست خانوار و قراردادن بازارچه در اختیار آنها ذکر شده است.
اخیرا مجید ابهری، معاون کمیسیون اجتماعی مجلس، در بحث مربوط به زنان سرپرست خانواده گفته بود که تنها 10 درصد از زنان سرپرست خانواده کمک های مالی دریافت می کنند.
به رغم مصوبات متعدد در مجلس شورای اسلامی، کمک هزینه برای زنان سرپرست خانواده به دلیل نبود اعتبار سالهاست که در حد وعده باقی مانده است.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر